Alla inlägg under oktober 2012

Av Isabelle Bergman - 31 oktober 2012 14:16

Mhejhej. Let's be hounest. Jag mår sämst idag, jag har vaknat varenda timme eller varannan inatt och mått så jävla dåligt, varm & kall, ont i magen, illamående. Kl 6 låg jag o prata med mamma och ville typ bara , mådde så dåligt. Drack lite té och somnade om kl 7 eller 8.

10 Vaknade jag och magen värkte som fan. Inte bryr jag mig jag vill fortfarande shoppa, tills jag såg mig själv i spegeln med bra ljus. Likblek och lila läppar.

Mamma ringer och blir skit orolig vill åka in med mig, pappa ringer och är lika orolig.

Men jag vill avvakta, akuten har blivit som mitt andra hem och jag pallar inte ligga med dropp osv och allt igen :( nej verkligen inte.

Så mamma ringde sjukvårdsupplysningen och berätta om hur jag mår hur jag ser ut, sjuksyrran sa att jag har alla biverkningar på sömnbrist: panikångest, hallucinationer likblek lila läppar.

Om jag får mer ont i huvet eller magen blir det akuten. Sen ska mamma ringa några på St Göran som har mer koll om hjärnan osv eftersom det är väldigt viktigt. Man ska inte må såhär dåligt och ha de här sakerna när man snart bara är 17 år!!


Jag har bara legat i soffan och mått sämst, gråtit. Pallar inte må såhär dåligt (igen)!

När ska livet bli bra? Måste jag kollapsa 50 ggr igen!?! När tar det slut??


Gash :'( sorry för depp inlägg men jag säger alltid sanningen. Nu när jag ändå fått höra den av sjuksyrror och allt så får man ta det. Even if it hurts.

Imorgon ska vi till läkare och grejer. Ta tag i detta innan jag ... aa.. vetefan.


Annars ska jag bara lägga mig i soffan och deppa och krypa ner i ett svart hål.

Ska duscha först om jag orkar och inte svimmar i duschen (vilket jag gjort 100 ggr) Pallar inte bry mig.

Vill duscha.


Aja hoppas ni får en bra dag. Njut så länge ni är friska och lev livet. Byebye ..



Av Isabelle Bergman - 30 oktober 2012 21:33

Amen tjenare! Kom nyss hem från bion, den var bra! Lite läskig faktiskt, den e väl värd att se, fast början är seg! Men efter halva filmen kommer spänningen.

Hahah hade as kul med Mika Elin & Anton, vi käka innan och sen kom Antons kompisar och en var bög och fyfan vilken skön kille! Så jävla bögig, fyfan vad jag dog. Mika och Elin också :D haha shiet..

Sen i bion så satt jag och Mika med hennes halsduk och gömde oss lite då och då, Elin & Anton satt med sina jackor och när jag kolla på Anton efter ett tag satt han och gömde sig bakom hela jackan! Hahaha (vilken man) ;)  Haha nä men rolig kväll!


Imorn ska jag träffa greken! Ja jag kallar Artemis(arre) greken, alltid gjort! Det är med kärlek! :D

Vi ska röja stan med shopping! Vilket Issa behöver big time! Måste rensa och grejer!

Så de ska bli najsnajs! Vad har ni för planer då tjejer och killar? :)


Annars e jag trött, hade inga hallucinationer inatt men hade panikångest exakt samma tid som igår o de va ju kul! Nä fan heller! Låt mig bara få sova nu snälla :(


Inte sovit normalt på typ flera månader.

Aja vi hörs mer imorn! Pusspuss <3


Slänger upp lite randoms bilder från idag:

 

Mika Elin & Anton!

 

Jag och Mika ( så snygga )!

 

Jag just nu. Men jag ska nog göra mig i ordning och sova, är såå tröött (ni vet varför)

Så natti natti <3


Av Isabelle Bergman - 30 oktober 2012 13:02

Today's. Idag ska jag som sagt på Bio med fina människor, ska bli as nice! Folk har sagt att Paranormal Activity 4 är läskig så jag får hoppas! Är väldigt orädd.

Menmen ska fixa mig om 2 timmar och träffa Mika i Kista halv 5 så hinner vi mingla runt och kolla lite kläder innan och så möter vi Anton & Elin halv 6 och käkar! Cozy time :)


Vad är era planer inför idag? Tyvär inte världens bästa väder ute men kanske en mysdag inne med girlsen/boysen eller pojkvännen/flickvännen?

Ha en superdag så får vi se om jag hinner slänga upp en bild på mig innan utgången!

Pusspuss finisar! <3


 

Live Love Laugh

Av Isabelle Bergman - 29 oktober 2012 23:00

Heey. Sitter och lyssnar på The Hunger Games Soundtrack, gud så mycket jag älskar den filmen!

Alla i min klass läste boken först vilket jag är helt emot (varför?) för man blir besviken, vilket jag inte ville och inte blev heller! Bästa filmen på länge! Plus som jag sa de flesta blev besvikna, så fuck off jag kommer aldrig läsa en bok innan filmen kommer ut, nej tack! :)

Har laddat ner Hunger Games appar nu som var as roliga, och gjorde ett Identification Pass som blev District 5! Hade lite tråk så de va kul o göra den! ;)


Imorgon blir det Bio med Mika och 2 klasskompisar, Anton & Elin! Vi ska se Paranormal Activity 4, som jag skrev älskar jag skräckfilmer så det ska bli kul och cozy! Vi ska mötas i Kista kl halv 6 så jag möter Mika i TC en timme innan så kan vi chilla :) Innan kommer jag nog bara sitta hemma och kolla avsnitt av Charmed haha.


Hoppas ni sover gott , juste mina hallucinationer attackerar mig varje natt nu så jag får ingen sömn :( Plus jag vakna kl 6 av panikångest och då hade mamma redan gått.. Så de va ju sämst! Hoppas jag får sova inatt! Puss <3

Slänger upp min Identification Pass:

 

Och Soundtracket:

May the odds be ever in your favor <3

Av Isabelle Bergman - 29 oktober 2012 18:04

Hey you. Hur mår ni? Jag mår helt okej, var tvungen att gå ut i kylan och regnet för att lämna tbx en jacka, och gud vad jag frös (har ingen vinterjacka) skit kul! Nej fyfan... Nu känns det lite bättre att ha tagit på sig varma kläder och krypa ner i soffan, ska sätta på säsong 1 av Charmed och börja om från början!

Känns så bra :) Älskar den serien obeskrivligt mycket! Tänk att en serie kan få en att må bra?

Shiet ,, Aja fast innan ska jag fixa naglarna och sedan måla .. har dock inte bestämt färg, vad tycker ni?

GlitterLila eller Militärgrön? Det är frågan..


Nu ska jag sätta på serien och bara myza(medans jag väntar på att mami ska komma hem med middag)

Ha det myz tills dess! Loove <3


Min Mysoutfit:

 

Boxen + Fodralen:

 

 

 

The Charmed Ones <3


Av Isabelle Bergman - 29 oktober 2012 13:23

- Jag har dansat i 14 år


- Jag faller oftast för mulatter eller utlänningar ''spanjorer, greker, jamaicaner etc''


- Jag har IBS


-  Jag älskar skräckfilmer, det bästa jag vet


- Jag avgudar djur, mest katter sedan hundar


- Jag har ett sommarhus på Gotland


- Jag har varit singel i 1 år


- Det finaste är när killar visar känslor, ex. Tycker det är modigt att se killar gråta


- Älskar killar som vågar vara sig själv runtom en


- Jag är alltid mig själv.

 

Plus till er!!


   True Love <3


Av Isabelle Bergman - 28 oktober 2012 20:54

Tjatja bloggen! Hur har eran dag varit? Joora ganska seg, legat hemma o chillat, dansat, kommit hem .. sett ett avsnitt på Charmed <3 Sedan bara hamnat inne på fejjan.

Där en person skulle göra mig på dåligt humör, ni vet de där falska sakerna ;)

Men nej det gick inte. Not this time babe :)

Starka människor står på sig, vi lägger inte ner våran tid på folk som tycker negativt om oss, inte gillar oss etc. I'm too busy loving peolpe who love me, sorry ;) Ett citat till dem ''Allt blir vad du gör det till''.

Om du gjorde mig arg får du ta det, om du gör mig glad får du en sjukt glad och rolig person.

Allt här i livet är ditt eget val :)


Annars sitter jag här och dricker Smoothie, lyssnar på musik och funderar på att mysa i soffan snart.

Slänger upp ett klipp på en människa jag tycker är perfekt, han går under namnet -

Justin Bieber, don't hate, appreciate ;)

Han är typ världens snyggaste finaste, gulligaste, snällaste perfekta killen där ute som nu också blivit singel.. Ouff, issa ska langa haff ? Hahah :) Hans nya klipp asso människan har fått muskler, jag dog.

Mami wants you.. ;)


Ha en fortsatt skön söndagkväll så hörs vi nog mer imorgon! Pusspuss

Här är den:

Sedan en liten story som handlar om livet, så sant, we can't please anyone:

 


 
 

Av Isabelle Bergman - 28 oktober 2012 14:36

Godmorgon Hjärtan! Hur mår ni idag? Jag mår helt okej, jävligt trött.. ligger bara här i soffan och väntar på att fixa mig i ordning till Street dansen! Ska man köpa en energi dricka för att bli pigg?..

Det är frågan.

Vad ska ni annars göra denna söndag? Jag har inget planerat efter dansen, kommer nog ta en lång dusch med inpackning och fräscha produkter och sen bara ta det lugnt, se på min serie ''Charmed''.

På svenska heter den ''Förhäxad'', det är verkligen den bästa serien som finns! Den har allt i sig, humor, sorg, kärlek, bråk, glädje, svartsjuka, allt i en normal vardag! Den har stärkt mig som person och lärt mig sjuukt mycket. Har dock redan sett alla 8 säsonger men nu ska jag börja se om för den fick mig att må så himla bra! Och det är viktigt så det ska jag göra.


Kan skicka en liten länk om Charmed där nedan så kommer ni säkert känna igen den. :)


Tagga till dansen dåå! Älskade Streetdance och lärare! Lär mig mer varje gång, och Johnnie är så bra! Det bästa är ju av alla oss elever, hur många är vi.. 8-10. Så kallar han bara mig för ''sistah''

haha! Bäst ju, ''bästa bror'' ;)!

Massa massa kärlek till denna gåva från himlen! Streetdance is tha shit, det roligaste som finns, med massa olika stilar! T.ex : Locking, popping, breaking, funk, house, krumping etc!

Allt det i en (Streetdance) From tha streets, vi har hittills lärt oss locking popping och funk!

Gash så kul!

Ha en fortsatt supernice söndag och jag uppdaterar mer sen! Kyss <3


Börjar med en hip hop länk från So you think you can dance:

Sen en Charmed länk, en av de roliagste scenerna:

Sedan en med blandade scener:

I love you Charmed <3

Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards