Alla inlägg under juli 2014

Av Isabelle Bergman - 31 juli 2014 14:00

Rest  


Efter 4 veckors jobb med 6-5 dagar i streck är jag nu ledig 4 dagar tills på måndag igen. Då det är min sista vecka med 6 dagars jobb och en dags ledighet. Jag hade inte fattat schemat men jag skulle sluta 10:e Augusti sen är vikariatet över, och sedan börja jobba som timanställd. Just nu är jag helt slut efter dessa intensiva veckor, och förra helgen var helt katastrofalt. Jag och min kollega jobbade själva i lördags morgon från 7-14 då det inte kom någon som skulle börja 8:30. Hände även 2 boenden fruktansvärda saker också just den dagen. Efter den helgen hade jag noll energi och väldigt lite tålamod. Så dessa 4 dagar ska jag försöka få tillbaka energin samt tålamodet.


Idag ska jag till mammas salong och klippa topparna, och på lördag kanske jag ska ut. Jag och mamma har nu sett klart säsong 8 av Grey's Anatomy. Whata fuck happend? Den slutade ju fan inte okej, grät 2 gånger. 2 karaktärar som jag gillade så starkt. Ska slänga upp ett klipp med lite scener från finalen av säsong 8. I texten längst upp tycker jag man ska ta åt sig, istället för att aldrig berätta så skit i konsekvenserna och säg det bara rakt ut. Annars kommer man ångra sig resten av sitt liv. Ni som sett Grey's fattar att jag tagit detta ifrån Mark och Lexie eftersom han aldrig berättade för henne tills innan hon dog, och hon visste inte. Snacka om too late. Except all that funkar de väl, it is what it is. Ska nu läsa igenom lite Grey's quotes och sedan sätta mig på balkongen!


Ha en trevlig helg!


FINAL:

Av Isabelle Bergman - 25 juli 2014 16:00

Weekend


Ensam hemma i helgen, med jobb uppbokat. Jobbar 8 timmar imorn i denna värme! Vi har ingen luft på vår avdelning, vi har 1 fläkt. EN! Att hjälpa massa boenden i varma rum och en varm avdeling är inte kul. Men jag älskar min personal, har så jävla kul med dem som är fastanställda plus 3 timmisar. Känns tråkigt att jag bara har lör sön tis ons kvar sen är vikariatet över. Men jag ringde bemanningen och dem hade skrivit upp mig som timmis som tur var, så förhoppningsvis blir jag inringd efter vikariatet.


Annars, lite allmänt seg, lite irriterad. Mycket tankar. Såg ett avsnitt av Grey's i veckan där en scen som utspelades passade galet in på samma sak som hänt mig. Kommer slänga upp scenen men säger bara att tjejer vet, vi känner på oss. Vissa förtränger sanningen men dem har anat och alla vet. Mina varningar om denna scen har vart drömmar och aningar som alltid bevisat sig vara sant. Fuck sånt där nu. Tar fett med energi, jag är så envis att varje gång man blir kastad så försöker jag alltid igen och igen för att 'man ska inte dra alla över en kant, och vem vet kanske med denna person blir det bra'. Men nej. Så bitches jag tar paus. Ett bra jävla tag nu, the end.. for now.


Ikväll ska jag bara mysa med min katt, sova tidigt eftersom jag jobbar 7-16 imorn och sedan heldag på söndag. Idag jobbade jag 7-13.30

Hoppas alla får va ute i det varma sommarvädret! Puss


SCEN:


Av Isabelle Bergman - 19 juli 2014 17:00

Hello bloggen!


Ca 1 månad sedan sist, tid är nog det minsta jag har nowdays. Känns som att jag jobbar varje dag, vilket jag har. Haft max 1 dag ledig annars har jag för det mesta jobbat 6 dagar i veckan. Idag och imorgon är första gången jag är ledig mer än 1 dag! 2 dagar är mycket ledighet nu haha. Nästa vecka är jag bara ledig på onsdag sen är det jobb hela veckan ut. Vill så gärna få lite mer bränna, hinner ju inte sola när jag jobbar. Såg även att det ska va runt 28 grader på onsdag så jag har bokat min balkong!


Mamma kom hem i onsdags efter 1 vecka i Turkiet! Jag och Artemis var hemma själva den veckan hon var borta och hade lika underbart som vanligt! Kändes som att vi verkligen bodde ensamma då båda gick till jobbet och städade lägenheten när den andra var ute. Teamwork på hög nivå.

Annars händer det inte så mycket i livet, jobb, kompisar. Ta vara på solen och ledigheten när man väl får den! Det går också jättebra på hemmet nu, första veckan då jag började själv var lite nervöst men efter bara 1-2 dagar kom jag verkligen in i allt och nu känns det grymt att fixa allt själv och kunna ta hand om svåra boenden som enkla ensam! Fattas bara delegering nu. 


Har även kollat upp mitt fula ärr på handen från Lufsen, och det visar sig ha blivit keloid (vävnadsskada) som drabbar väldigt få procent, så klart man ska bli en av dem. Fått remiss till en hudläkare så får vi se om det blir laserbehandling. 

Nu ska jag rasta Lufsen och sedan fortsätta vila upp mig denna lediga dag! Puss


DAGENS:


Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards