Alla inlägg under mars 2013

Av Isabelle Bergman - 28 mars 2013 18:06

Chacha!



Har packat klar resväskan och allt nu, sitter med spotify och ska snart dra till fader min.

Är lite ängslig över båtresan som sagt sen sist med Birka.. kul kul. Fattar inte, älskade att åka Gotlandsfärjan förut och det var skönt när det gungar. Nu när minsta lilla gung kommer får jag seriöst hjärtinfarkt. 

Herre vad är det för fel !?

Men när vi väl kommer till Göttland ska det bli så skönt att komma bort från allt skit, falska människor, förvirrande person, stress etc.

Sedan har jag en fråga till er läsare.


Jag har 2 bästa vänner som jag har nära (där jag bor) Artemis och Elma. Saga och Isabella finns också men dem bor inte i Stockholm.


De 2 har börjat skriva med varann väldigt mycket på sistone på KIK etc, vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är konstigt eftersom det är mina 2 seperata bästa vänner som jag gärna vill ha för mig själv. Är det fel att tycka? 

Att det trivs och är sams irl är as skönt men att börja skriva grejer med den andra medans jag är med? Plus att sitta och dölja vad man skriver med varandra? Jag tycker inte det är okej. 

Det är inte många nära vänner jag har kvar nu när Isabella flyttat till Florida och Saga bor i Sundsvall. 

Mikaela och Ronja har jag också men vi umgås inte konstant på fritiden.


Kommentera gärna vad ni tycker så jag får höra olika åsikter! Missförstå mig inte fel bara.


Bara för att jag drog upp Bella och Saga nu får mig att sakna dem jätte mycket! Bella jag saknar dig och jag hoppas du har det grymt i det nya hem! Älskar dig sänder energi till dig älskling! 

Saga bejjb det var inte igår ! Vi får ta o ses snart när du kommer hit! Älskar dig min bebis! 


Nu ska jag dra till farsan med packning och allt! Får se om vi hörs! Ska försöka blogga från mobilen men om det blir knaz så är det just för att det är från luren.

Ha ett awesome påsklov alla fina! Pussar i massor!

 

 

Mina 2 favoriter!:




Av Isabelle Bergman - 27 mars 2013 21:21

Brooo's!


Sitter i den rosa morgonrocken och dricker min fab smoothie.

Jag är så trött! Uppe halv 5 idag och 5 imorn! Men det är sista dagen imorgon sen drar jag tidigt till Gotland på fredag! Vila upp mig hos nära vänner och landet. No stress..

Bort från förvirranden, storstaden, människor, pressen etc.

Sounds Good?


Nu är det nog bestämt, slutar på Lasse Kühler, varit underbara 14 år men jag måste leta nytt! Kan inte gå kvar i en bebis grupp med bebis dans och koregrafi. Får epilepsi ..

Streeten, Johnnie.. Man måste ge upp något bra för att få något bättre.

Ska ta ett snack med honom om jag kan hitta han någon annanstans.

Fick svar idag på Jazzen att vi bara ska göra Prinsessan och Grodan på uppvisningen och bara början av Snövit. 


Serious? I'm not doing that shit. Jag kommer skämma ut mig själv! Jag kommer förlora min stolthet haha fyfan. Nej jag kommer skippa denna uppvisning tror jag!

Inget mer trams, inom dansen är jag sjukt seriös och målet är bli ett super proffs!

Om dansare läser detta, (bra dansare) ge mig tips! Hittar inte dancehall/street någonstans?!

Jag behöver hjälp.


Skulle bli sjukt tacksam! Nu ska jag snart sova , puss på er!

 

Tell me now, or i'm gone:

 

 

 

 


Av Isabelle Bergman - 26 mars 2013 21:26

Thinking..



Lång dag idag känns det som även fast det bara var förmiddagspass. Kanske fär att man jobbade kväll igår.

Jag har tänkt igenom lite saker. Inom dansen... Jag tror..

att jag ska sluta på Lasse Kühler. Jag vet inte än men det känns som att jag inte lär mig något längre i Jazzen och Baletten, alltså inget jag tycker är kul eller intressant. Det är svårt för det är en högrankad dansskola men jag trivs inte i gruppen, jag går med yngre och på onsdagar har jag lust att skjuta mig själv eftersom vi blivit ihopsatt med småbarn. En av danserna vi ska göra är hur jävla lame som helst att jag knappt följer min lärares instruktioner och bara går för påriktigt, dansen är för 5-åringar!

Ha asso jag dör! Jag ska slänga upp en av låtarna inom det temat. Visst den är bättre än den värsta som jag inte kommer ihåg vad den heter men ändå! Jävla cowboy dans vi kör till den jag lägger upp. 


Som sagt dagens Tema till dansen i år är ''Sagor'' så vi har tagit ''The princess and the frog'' vilket är danserna som är så töntiga!

MEN den bra dansen har vi inte börjat med än men sagan är ''Snow White and the Huntsman'' alltså filmen, grym låt så jag tror denna koregrafi kommer vara bra! Vi får hoppas!


I Streeten har jag fortfarande den bästa läraren och danserna jag varit med om, Johnnie Smith från L.A


Ah gud att kanske behöva ge upp den kommer bli tufft, vet inte om man hitter en sån bra engelsk danslärare som kommer därifrån!

Men som sagt jag vill bara gå på Street/HipHop/Dancehall, kanske Salsa. Någon som har förslag?

Det är just den stilen jag brinner för. 

Utländska danser typ latin är kul, men street står högst upp för mig! Sen har vi ju Polédancing också.

Ja ni ser jag är inne på andra stilar!


Om ni vet några grymma grupper etc, hör av er! Går proffs linje så ni som har koll vet! Kommentera gärna!

Puss från mig!

 


Cowboy Dansen (dö inte):


Hoppfull bra dans!:

     



Av Isabelle Bergman - 25 mars 2013 21:12

Nu kan ni gå in på min Instagram: Isabelleannanadine och fråga mig saker direkt på : ask.fm/Isabellenadine


Fråga på! Svarar på allt! Kärlek 



Gulligt Medd man fick häromdan:


Av Isabelle Bergman - 25 mars 2013 12:55

DAGENS:

Nu ska jag iväg på kvällspass! Hoppas ni får en grym dag! Hörs imorn! Puss 

Av Isabelle Bergman - 24 mars 2013 18:41

Hola!


Kom nyss hem från streeten, ganska trött. Fast haft en skön helg faktiskt! I fredags var jag arre och elma på MUK vilket alltid är nice, när alla hade gått och det bara var jag och ledarna kvar satte vi på högsta volymen i högtalarna och dansa som fan! Flippat asso haha! Det var sjukt nice!

I lördags softa jag först hemma sedan träffade jag och elma 2 boys och åkte runt lite överallt och hade ett roligt liv, nej men de var faktiskt nice. Sköna grabbar de där. 

Så vi hängde några timmar sedan drog vi hemåt och elma slaggade hos mig. Sedan idag har jag bara sovit ut och vilat innan dansen! Lyssnat mycket på nya låtar också (för mig) som jag kommer slänga upp!


Imorn är det praktik igen och jag jobbar kväll vilket betyder att jag börjar 2 och slutar 9. Soft med sovmorgon! Snacka om långhelg för mig! På fredag drar jag och farsan skit tidigt till Gotland! Mitt andra hem, vi har ju sommarhus där och eftersom pappa var sommarbarn och växte upp där sedan han var liten så känner vi exakt alla där i byn. Så det är grymt! Vårt hus ligger i Burgsvik nära Öja Kyrka.

Burgsvik ligger 8 mil från Visby söderut! 

Så där ska jag spendera mitt Påsklov, sedan när jag kommer hem har jag 2 veckor kvar av praktiken!

Vad har ni för planer? 


Nu ska jag fortsätta lyssna på denna skit grymma låt och dansfilm! StreetDance 2! Sjukt bra rekomenderar! Ska lära mig dansen har jag bestämt! Det är en blandning av Street och Salsa! 

Ha en fortsatt skön söndag! Puss


     

Av Isabelle Bergman - 22 mars 2013 16:09

Oh hiii babes!


Sitter och ska sminkish mig nu, Arre kom nyss vi ska käka sen dra till MUK. Elma jobbar kväll så hon får komma dit när hon har slutat! Idag var jag ledig så de blev långhelg för mig! Sjukt skönt att sova ut, har ju gått upp halv 5-5 denna vecka så idag vakna jag runt 12 och var fortfarande så jävla trött, men man kan ju inte sova en hel dag speciellt inte om det är fredag!


Vad ska ni göra idag bröder och systrar? Hoppas det blir lite varmare och soligare nu!

Sen blir depressed igen, kollar på värsta söta videon! Ett par som är så mysiga! Blir sjukt avis på dem! Man blir så glad också, dem är jätte fina och glada så man sitter och ler lite för sig själv hehe!


Det blir inte ett så långt blogg inlägg men det finns inga mer planer för mig idag! Ska dra till farsan och va där över helgen. Om ni har något kult att göra så nås jag på FB!

Ha en grym helg så hörs vi sen! Puss Puss


Gulligt Par!:

Min bebis är här!:

 

 




Av Isabelle Bergman - 21 mars 2013 19:08

Svar på vissa av frågorna!



Malina:

Vad gillar du att göra på helgen?

 

- Jag gillar att antingen va med kompisar ute och hitta på något gött, eller chilla ensam hemma. Det beror på men det blir mest att jag är med kompisar!


...:

Hur kommer det sig att, intelligenta, tjejer som du, med personlighet och karisma ofta är attraherade av som du själv kallar det, ''bad boys''? Vad är det hos dem som är så attraktivt, och vad är det för fel på helt vanliga, snälla och fina killar.. de flesta hade behandlat dig som du förtjänar, som en riktig prinsessa..


- Gud vad gulligt sagt vem du nu är! Men om du läser om så skrev jag att FÖRUT föll för bad boys, inte nu längre när jag mognat. Men just då var det nog för spänningen, nyfikenheten och hopp om att personen kanske skulle ändra sig. Men jag är inte dum längre så nu faller jag faktiskt för killar med humor, ödmjuka och fina!


Lina:

Vill du ha ditt ex tillbaka? Om han nu vill ha dig tillbaka skulle du ge honom en andra chans eller strunta i honom? Brukar du tänka på ditt X lite då och då? Och hur ska en kille vara? Får han ha tjejkompisar eller ska han vara helt isolerad? Vad får han göra och inte göra? Du är så fin!


- Nej över min döda kropp typ, det skulle va ett mirakel om han ville det nu när han har sina guzzar men jag skulle skita i honom eftersom han är en plastic boii. Nej jag tänker inte på honom, MEN jag kan tänka på de bra minnena vi hade, men aldrig honom som person. Jag brukar beskriva min 'drömkille' som Jack Dawson i Titanic, han har allt och då menar jag hans personlighet. Hur han tänker och behandlar folk är underbart. Plus att han är olagligt snygg. En kille ska behandla en tjej med respekt , exempel om han respekterar sin mamma, vet han hur en tjej ska behandlas. 

Han får självklart ha tjejkompisar! Men det beror på hur han håller på med dem, har sett killar med sina kompisar som håller på för mycket. Han får göra det han vill, är inget ''control freak'' men helst inte dricka så mycket, isf med måtta och inte röka. Men som sagt jag faller ändå inte för rökare eller killar som super varje helg så de e chill! Tack så mycket!


Fick en fråga om hur jag sminkar mig men det lägger jag upp sen som bild !


Resten av frågorna har jag inte svarat på eftersom de inte var seriösa, och politiken är jag inte insatt i så det kan jag inte svara på! Inom vården kan jag svara på! Men jag hatar politik och ekonomi etc, bajs tråkigt. Men det som händer i Syrien tycker jag är förjävligt, cypern också. Inga mer krig folket de hjälper inget. 

Annars har jag haft en skön dag med underbara människor! Sedan tagit hand om gamlingar som lider av panikångest vilket slutade väldigt bra eftersom jag lider av det själv, så jag sa så smarta saker som jag måste intala mig själv för efteråt blev dem hur lugna som helst och glada o tackar! Då känner man att man valt rätt linje när man ger folk ett leende på läpparna!


Always Remember: Hat föder hat, kärlek föder kärlek! XOXO

 

 

 

 



Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards