Alla inlägg under april 2014

Av Isabelle Bergman - 29 april 2014 15:00

På Torsdag flyttar jag tillbaka till Röda Linjen


Har blivit besatt av att måla naglarna 


Jag har börjat komma i tid till skolan igen och inte 10 min försent


Imorgon är det exakt 2 veckor tills jag fyller 18


Jag gillar någon


Jag älskar Grey's Anatomy


Jag kommer sommarjobba hela sommaren förutom midsommarveckan, 1 vecka max på Gotland

 

Jag älskar tjejerna jag hänger med i skolan som alltid få mig på så bra humör

 

Sedan jag var liten har jag alltid satt upp 'kanter' vid min säng med form av kuddar etc för att jag är rädd för att ramla ner

 

Jag är beroende av Ceasarsallad

Av Isabelle Bergman - 27 april 2014 15:00

Sunshine


Sommar ute! 20 grader varmt och så himla mysigt. Har inte hunnit skriva mycket de senaste dagerna men ska catcha upp er nu! I Fredags var jag kvar i skolan med några tjejer och vi hade mycket deep talks och allmänt tjej snack. Sedan blev vi utslängda för dem skulle stänga haha så vi stack till Rålis och satte oss på en bänk. Sedan gick vi Norrmälarstrand till Rådhusets tunnelbana och tog den till TC. Satte oss och käka middag, snacka om allt sedan vid 20 drog vi hemåt. Jag kollade Let's Dance med mamma sedan la jag mig vid 23 för att jag var så galet trött. 


Igår hade Serah Final match i basket för denna säsong! Jag Fatuma & Rebecca drog dit och hejjade på henne! Tyvärr blev de förlust men dem var jätte duktiga! Serah fick även ett pris som bara 1 ur varje lag får! That's my gurl! Efter det drog vi hem till henne då hon duscha och vi åt snabbt middag sedan bar det av mot TC för att se 'The Other Woman'. Rekomendation! Jävligt rolig! När den var slut vid 01 drog vi hem till mig då hon slagga över. Vi somnade vid 4:30 då hon höll mig vaken med sitt kill snack haha. Idag vaknade vi vid 12, drog ut osminkande i mjukiskläder för att käka brunch. När vi var klara drog hon till tuben och jag gick hem. Skulle träffa Artemis vid 17 i Kista för att shoppa med hon avbokade precis. Ska städa lägenheten och ta en långdusch senare. Blir en mysdag istället!


På Torsdag flyttar vi! Spännande! Hoppas alla får en fortsatt härlig dag i sommarvädret, Kärlek!


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 24 april 2014 18:30

Volunteering


Seg dag! Inga lektioner utan bara suttit och kollat på 3:ornas föreläsningar om allt möjligt. Vissa var intressanta och vissa inte. Den första vi gick på var den bästa, som jag även röstade på. De va ett volontärarbete 3 tjejer hade gjort i Ghana i Oktober. De hade haft praktik där 1 en månad på ett Barnhem. Blev fångad direkt! Vill verkligen göra det som dem gjorde, och det ska jag och några andra kriga för!

Deras video som dem filmade var helt magisk! Hittade tyvärr inte den på youtube eftersom jag inte kom ihåg vad den hette annars hade jag lagt upp den.


Sedan var det en tjej som hade ämnet 'Att leva med IBS' vilket jag har. Lärde mig lite nytt medans de mesta saker hon sa inte stämde alls in på vad jag fick höra från min läkare (fakta om IBS). Resten var ganska tråkiga, fanns 1 till som handlade om 'Kris situationer inom ambulanssjukvård' men det kunde jag redan om. Efter skolan drog jag och Serah till TC och drog först till Cubus och sedan till 3 för att göra om min anmälan för mobilen igen som hade fuckat upp tydligen. Dags att lämna in min gröna skärm som fuckar min mobil! Hände också en väldigt random grej när vi var påväg till Cubus, en kille runt 25 kom fram till mig (verkade som han hade en diagnos). Sa att han tyckte jag var väldigt söt och ville ge mig en kram vilket han gjorde innan jag hann svara. Han kramade väldigt hårt och länge, blev ganska obehagligt så jag puttade bort honom. Han sa Tack och gick därifrån. Asso wtf? Serah bad mig kolla min väska om han baxat något men det hade han inte.


Skumma typer de finns, kommer inte låta någon random krama om mig igen haha. Ska försöka börja på uppgiften idag efter lite middag och något avsnitt av Charmed! Hoppas alla får en fortsatt härlig dag! Kärlek


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 21 april 2014 17:00

Train Hard


Imorse vid 13 hade jag ett styrkepass med min PT! Det gick as bra, berättade för honom om mitt låga blodtryck som han tog hänsyn till samt mitt illamående jag hade när jag var påväg dit. Efter halva passet gick illamåendet över. Inriktning rumpa och ben igen, kände verkligen hur det tog! Träningsvärk imorn, skön känsla! Vi har en väldigt bra relation, samma humor, bra pepp! Blir riktigt taggad på träning!


Köpte en Ceasarsallad påvägen hem och har sedan dess städat lägenheten och kollat på Charmed. Nästa Onsdag har jag tid igen kl 15 efter skolan. På Torsdag flyttar jag och mamma! Kan inte riktigt fatta det, bort från denna lilla 1a till en 2a och ett eget rum! Längre till skolan och allt men att få ett eget rum och en större och fräschare lägenhet närmare till livet utanför skolan överväger det! Filmen Non-Stop som jag såg med Serah igår var väldigt grym faktiskt! Rekomenderar! Träffade även Saga på plattan då hon har påsklov nu. Träffade även andra gamla vänner där, men längtar inte tillbaka till dem tiderna. Lärde mig mycket där vilket jag har mycket skinn på näsan för men den tiden är över.


Nu ska jag återgå till Charmed och ska sedan ta en långdusch! Älskar det varma och vackra vädret ute! Ha en fortsatt fin dag! Kärlek


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 20 april 2014 15:30

No Excuses


Riktigt skön dag igår, gick 2 mil på 4 timmar och brände 1260 kalorier med Artemis! Var så himla ljuvligt väder, kunde gå i bara linné när solen var framme. Vi gick Kungen runt, över Västerbron till Zinken och tillbaka. Väldigt mysig eftermiddag! Ikväll ska jag först äta lite påsk middag med Mamma, Storebror & Pelle. Vid 20 ska jag möta upp Serah och vid 21 ska vi se på bio 'Non-Stop'. Kollade trailern imorse och den verkade faktiskt bra!


Inte så smart att kolla när det utspelas på ett flygplan eftersom det är en av mina största rädslor, menmen hehe. Imorgon ska jag träffa min PT igen vid 13 och köra ett styrkepass. Sedan börjar skolan igen på Tisdag och jag måste börja på uppgiften, dock har vi 4 veckor på oss så det är inte direkt försent men jag vill gärna ha det klart. Har vart en ganska chill vecka detta Påsklov, behövde ju ladda om!

Jag och Mamma börjar på säsong 6 nu av Grey's Anatomy och jag är helt taggad, det sista avsnittet av säsong 5 slutade så hemskt. Måste kolla fortsättningen!


Ska börja sminka mig snart, hoppas alla får en fortsatt härlig dag! Kärlek


TRAILER:


Av Isabelle Bergman - 17 april 2014 16:00

Check


Hade min första jobbintervju imorse, hade lite hög puls kan man säga. Men det gick jätte bra, sjukt skön chef! Skrattade mycket, samma humor och hon var väldigt intresserad och sa att hon behövde min glädje på hemmet. Hon ska höra av sig och jag får börja jobba om 1 månad efter jag fyllt 18! Mitt första jobb, fucking nailed it! Väldigt lycklig tjej! Det går bra nu - PT, Jobb. Lite saker kvar men det tar jag nästa vecka.


Ska träffa Serah i Fridhem vid 18 och handla lite sen dra hem till henne! Otroligt mysigt väder ute, gick med skjorta och skinnjacka och det var tillochmed lite för varmt! Älskar vårkänslan, snart sommar! Nu har jag sommarjobb så det blir inte så mycket ledigt i sommar men så är det! Om knappt 1 månad är jag 18 så det är dags att gå in i vuxenlivet, behöver mina cash.


Nu ska jag fixa lite mellis och kolla Charmed tills 18! Slänger även upp en as grym film där jag älskar huvudkaraktären som krigar för sina drömmar. Hoppas ni får en fortsatt härlig dag! Kärlek


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 16 april 2014 16:30

Exited


Lägenheten städad och fräsch, ligger bara och myser framför TV:n. Äntligen ringde mammas chef från ålderdomshemmet imorse! Hon vill ha en intervju med mig imorgon kl 11:00, sade att hon var väldigt intresserad och eventuellt tar emot mig på sommarlovet samt helger. Detta blir mitt första jobb! Är så sjukt taggad och hoppas på att hon kommer vara nöjd med mig! Min första jobb intervju också, lite nervös är man ju.


Blev på väldigt bra humör efter detta, dock ska jag bara vara hemma idag. Ska även träffa Serah imorgon vid 17-18, ma nigga ma nigga. Ska bli as nice! Det har börjat fixa sig nu, personlig tränare, jobb. Det enda kvar är att någon gång lämna in min mobil eftersom 3 inte ringt upp. Får gå dit igen, bitches. Matten såklart också, men ska snacka med Rektorn igen nästa vecka om vilka tider jag ska ha. Tänker inte ha efter skoltid, big no no.


Hoppas alla får en fortsatt härlig dag! Kärlek


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 15 april 2014 16:00

PT


Hemma från mitt första pass med min personliga tränare! Vi träffades kl 13 idag och körde första styrketräningen men inriktning rumpa! Nu jävlar, är så sjukt taggad på att börja bygga upp lite muskler.

Han verkade vara as skön, peppande allmänt grym PT! Nästa tid är nästa Måndag kl 13! Nu börjar träningen äntligen, lite efter med Beach 2014 men får hoppas att det blir lite skillnad!


Dock skiter det sig lite med mitt låga blodtryck när jag ska gå fullt ut, så sista övningen hoppade vi över då kroppen började skaka, pep i örononen och allt snurrade. Beror inte på att jag inte tränat på ett tag utan mitt låga blodtryck som ni läst om tidigare då jag kan svimma lite då och då. Får hoppas att det blir lite bättre med det nu. Annars funderar jag att dra förbi Muk ikväll! Torsdag ska jag träffa Serah annars är det inte så mycket planerat! Börja med Svenska + Medicinen också såklart.


Ska äta klart min Ceasarsallad, kolla något avsnitt av Charmed sedan hoppa in i duschen och dra till Muk! Hoppas ni får en härlig dag i det fina vädret! Kärlek


DAGENS:


Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards