Alla inlägg under maj 2013

Av Isabelle Bergman - 31 maj 2013 15:25

Hej Finisar!



Dagen har varit väldigt rolig, vi hade friluftsdag vid Edsbergsslott och det var riktigt fint väder! Blev jätte varmt och soligt. Vi hade brännboll, tipsrunda och några lekar som typ norsk fylla, sopsäck hoppning, och sitta fast med rep på ens ben och springa. Haha garvade så mycket åt alla, såg så fail och roligt ut. Fick 2 videos på de. Sen blev det lite drama så jag blev lite irriterad men lugnade ner mig, bra Issa!

Jag och Mika är såna fatass att vi inte orkade gå till Sollentuna från Edvik så vi tog skjuts av rektorn och vår handledare! Haha jag dör, de andra fick gå i 30 år tillbaka så lite sura blev dem. Vår rektor har en riktigt fabulous bil! Med 8 säten! Funderar på att baxa den...


Annars nu sitter jag och väntar på tönten Ludde som ska komma hit, senare vet jag inte vad som händer.. Elma kommer också senare.


Vad är era planer för denna fina fredag? Hoppas ni får det grymt! Peace & Love

 

DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 30 maj 2013 21:02

Hey friends!


Jag mår helt okej, livet rullar på. Inte så mycket läxor nu sista veckan så det är sjukt skönt. Har två rester kvar typ. Sedan nästa vecka är det mycket praktiskt, det kommer va kaos vecka och det betyder att folk ska va med om olyckor och grejer och man ska hjälpa dem etc. Liv och död skador.

Låter kul! 

Igår spenderade jag dagen med Mr.L, vi var hemma hos mig och mer får ni inte veta. Vi hade det mysigt iallafall sen kom Elma och skulle sova hos mig så dagen slutade bra, förutom ett litet breakdown när jag kom hem men tror de va pga att jag inte ätit eller druckit på typ hela dagen.


Idag var det en sjukt seg dag, började typ 8 och slutade 4. Vi gjorde ingenting heller, betygsnack och tittade på världens sämsta film världen har skapat. Jag tror att jag avled och återuppstod... Filmen heter 'En sång för Martin' KOLLA INTE PÅ DEN! Den handlade om två 70 åringar som hade sex med varandra och fyfan vad fel och obehagligt jag spyr. Slutade med att han fick Alzheimer och dog. Nej friends den va nog den sämsta ever.


Tänkte lägga upp en till Vlogg med min soulmate. Den handlar om personer det finns i ens skola/klass, alla hon spelar fanns i min förra skola Mariaskolan. I denna skola/klass har vi:

The know-it-all har vi i min klass, typ 5 pers men 1 person som verkligen lever upp till rollen mest.

The older sexBOMB har vi, min babe som går i 2an ofcourse.

The water works en desperat tjej i 2an, som aldrig hört låten 'never ever getting back together', ge upp din tönt!

De personerna har vi mest, alla andra hade jag i min förra skola, då menar jag ALLA.

De va allt för mig kolla på Vloggen och se om du också känner igen dig! Puss


VLOGG:

Me:

  


Av Isabelle Bergman - 29 maj 2013 11:41

Goodmorning friends!



Ska bara slänga upp en vlogg om mig på morgonen, ja det är jag. Hur jag gör mig redo, hur jag snackar med mina kompisar och hur jag dansar till musik och kommer försent pga av det...


Igår kom jag 10 min försent för att jag dansa till 'Bruk it down' hemma...tåget var oxå försenat..

Så killar, när era tjejkompisar eller tjejer kommer försent till skolan. 


Here's the reason:

Have a great awesome day!



Av Isabelle Bergman - 28 maj 2013 21:31

Hej på er!



Min dag har gått väldigt långsamt och varit riktigt seg. Hela dagen har min grupp suttit i ett grupprum och övat på rollspelet vi ska ha på torsdag. Detta tema vi haft förra och denna vecka heter 'Nerver av stål' alltså nervsystemet och det psykodynamiska perspektivet etc. Epilepsi är huvudämnet i denna veckas tema så det är de rollspelet ska spelas ut på, att en i vår grupp får ett epilepsianfall och att vi hanterar det rätt, hur man ska få det att sluta, göra det bekvämt och förstå hur det kan uppstå.

Nästa vecka är det kaosvecka, sista veckan innan vi slutar, vet inte vad som händer då men vi får väl se!

Vi är ju lediga tors-fre så det blir långhelg! Sedan slutar vi på onsdag så det går fort nu. Fattar inte att det är sommarlov snart, året har gått sjukt fort!


Kom hem för ett tag sen från en snabb visit på MUK med Elma, inte så många där. 

Planer för imorn är att träffa Mr.L efter skolan och sedan ska Elma sova här.

Gymmet på torsdag och fredag är helt oplanerat!

Även en stor hiss till min nya favorit vloggare 'Superwoman'. Ni som inte känner mig eller umgås med mig, hon och jag är påriktigt soulmates. Hon är exakt som jag att det är sjukt! Ser mig själv i allt hon gör, hon sa även att hon har ADHD och jag kan säga att det märker man. Älskar denna kvinna! Garvar så mycket varje gång! Så när ni ser henne ser ni mig samtidigt, funderar även på att göra en vlogg.. många tjatar men vi får se!
Puss!


Best:


Av Isabelle Bergman - 27 maj 2013 19:17

Hej alla fina!


Detta kära inlägg tänkte jag göra till en av de finaste människorna jag känner. Namnet hörs nästan konstant på denna blogg. Jag tror ni vet vem det är. Namnet är..... Elma.

Elma och jag började i samma klass förra året på Consensum. Vi va 8 pers som hängde från början då, sedan blev gruppen mindre och mindre. Tillslut blev vi 4. Jag Elma Mikaela och Ronja.

Elma & Jag klickade ganska snabbt. 

Vi märkte att vi hade mycket gemensamt och öppnade upp oss för varandra, hur vi hade det hemma, våran uppväxt, vår vardag. Vi båda hade gått igenom mycket, blivit huggna i ryggen av närstående vänner, förlorat familjemedlemmar. Vi älskar båda att dansa, har samma humor.

Elma har alltid funnits där för mig, varje gång jag mår dåligt kan hon åka från Bro hela vägen hit för min skull. Känner mig riktigt trygg hos henne, kan ligga i hennes knä och bryta ihop eller bara vila. Elma har sett mig bryta ihop 3 gånger och hon har varit så sjukt obeskrivligt underbar i dem lägena. Hon har tagit hand om mig när jag varit sjuk, då hon åkt hem till mig efter skolan och fixat. En riktig ängel med ett hjärta av guld. En tjej som förtjänar det bästa här i världen. Att hon har dåligt självförtroende ska hon inte behöva ha, hennes utsida och insida lyser alltid upp. Om någon behandlar henne illa. Kan de planera sin egen begravning. På riktigt.


Vi har känt varandra i snart 1 år men det känns som vi har vuxit upp tillsammans, vi vet allt om varandra. Vi kan ha våra små tjaffs men det löser sig alltid. Vi kan inte va sura på varann så pass länge. Detta år har vi skapat så många obeskrivliga minnen jag verkligen kan titta bak på och le när jag blir äldre. I 1 år har vi gått igenom allt tillsammans, detta år har gett oss mycket. Jag ser framemot de kommande åren tillsammans med henne.

Elma betyder väldigt mycket för mig, hon är min andra halva. Min bästa vän och syster.

Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig, du har hjälpt mig så mycket och jag vet att du alltid finns vid min sida. Min finaste vän, jag älskar dig så mycket! Jag finns alltid för dig!


Min fina:   



Av Isabelle Bergman - 26 maj 2013 20:27

Hola!


Min helg har varit riktigt skön, fredagen var underbar, gårdagen var jätte mysig med våra fina depp filmer. Med en liten downgrade, det började brinna i ett radhus 1 station från oss. Vi gick dit och de var hemskt att se. Finns på Aftonbladet om man vill läsa mer, men det tog flera timmar att släcka branden, det rökte även imorse när vi åkte förbi.

Annars idag har vi bara sovit ut och chillat. Även kollat på en av mina favorit filmer 'Hotel Rwanda' jag rekomenderar den till er alla som hatar rasister och kämpar för jämställdhet. För alla som varit i Afrika eller Sydafrika som jag. Filmen är baserad på en sann historia om Legenden 'Paul Rusesabagina' som räddade 1 200 människor från folkmorden i Rwanda. En riktig hjälte. I filmen blir jag också riktigt förbannad på hur vi vita har behandlat de svarta, jag vet vad vi har gjort och vår historia med de svarta men jag skäms så otroligt mycket när jag ser såna här filmer. Där de vita räddar turister från Rwanda som italienare, människor från belgien och frankrike etc. Men lämnar de svarta kvar för att dö. Krig mellan Hutu och Tutsi, som de säger i trailern att de ska utrota tutsi barnen för att bryta den generationen.


Vad är det för fel på världen? Svart vit, det är bara en hudfärg! Vad fan är grejen? Vi är alla människor och ska fan i mig behandlas lika! I min vistelse i Sydafrika är det fortfarande likadant med hur de svarta behandlas, även om de vita nekar så fort man frågar. Blir så ledsen och arg. Om man bara hade kraften att rätta till allt. 

Har även bestämt mig att adoptera ett afrikanskt barn från Afrika när jag är vuxen. Rädda de jag kan från det hemska. Precis det jag vill med 'Läkare utan gränser' att hjälpa de utsatta. Att hjälpa folk är mitt liv, det jag brinner för. Alla som kan hjälpa, gör det. Bli fadder, adoptera, gör något! 

Skänk pengar gör det du kan! Gör världen bättre. Kämpa för fred och jämställdhet. Ge aldrig upp!

Det gör jag. Alla som har Netflix kan söka på denna film och kolla på den. Eller ladda ner men titta på den! Även Invictus om Nelson Mandela. Se de sanna historierna som ingen pratar om idag, som blivit bortglömda. 

Gör skilland! Kärlek


Trailer:

The Song:

Av Isabelle Bergman - 25 maj 2013 17:58

Hej älsklingar!



Jag mår bra, längtat som fan till helgen! Jätte härlig fredagskväll igår, träffade gamla fina vänner som kom och firade Mami, pratade med Bella på Viber. Åkte till MUK, pratade med Ludde på Skype, sedan träffade jag alla mina favoriter på MUK och hade så sjukt roligt! Kom hem och somnade direkt. Sov även hela natten! Sjukt skönt att känna sig utvilad. Idag har jag och Elma bara chillat tills nu när vi gick och köpte vi lite mat och snacks för våran filmkväll! Filmerna är : The hot chick, Chasing Liberty, Gone & Titanic! Vi börjar med komedin The hot chick, sedan den romantiska humor/äventyrsfilmen Chasing Liberty, Skräckfilmen Gone och tillslut allas favorit Titanic.


Vi har godis, chips, popcorn & Ben&Jerry. Till middag blir det hamburgare! Som vi gör nu!

Rikitgt mysigt väder också, man blir på bra humör! Hade bara t-shirt när vi gick och handla. Härlig sommarkänsla.

Just nu sitter vi med Spotify på högsta volymen och ska snart äta och börja med The Hot Chick!

Vi är på bra humör nu, men kommer säkert bli deppiga snart av kärleksfilmerna!


Men nu ska vi njuta av måltiden! Hoppas ni får en riktigt härlig Lördag! Puss från oss!


DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 24 maj 2013 11:11

Hej Fina!



Sitter i skolan på sista lektionen, inte så mycket som händer. Förutom att min bebi sitter på flygplanet mot Spanien nu, sjukt avis. Vill också till värmen och lugnet. Men jag har iallafall min andra bebi Elma som jag ska spendera helgen med själv i hennes hus! Har faktiskt sett framemot denna helg väldigt mycket! 3 dagar själva, inte tänka på att folk sover eller hänsyn för något. Vi ska ha så mysigt så! Deppa lite med Ben&Jerry och se på romantiska filmer.

Girls Weekend! 

Planerna idag är först att fira min mamma som tar Examen! Hon har pluggat till undersköterska nu 1 år och verkligen krigat med alla 100 tentor hon haft. Så efter skolan drar vi hem och firar lite. Sedan drar vi nog till MUK om inget annat. 

Lördag & Söndag har vi inget planerat än så vi får se! Måndag har vi även hemstudiedag så det är nice!

Vad är era planer för helgen? Hoppas bara att det är fint väder så man blir glad!


Inget mer för mig förutom min frustration till alla galna ungdomar som bränner ner orterna. Pinsamt och tragiskt. Mitt förra inlägg var menat för dem.

Tänk på det jag skrev! Ditt liv och ditt val.

Gör det bästa av det. 

Ha en grym fredag! Puss från mig!

 


DAGENS:

Mami!

  


Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards