Alla inlägg under november 2014

Av Isabelle Bergman - 21 november 2014 16:30

2 Months Later


Nämen Tjena!

Tänkte uppdatera bloggen lite såhär 2 månader senare, vad har inte hänt sedan senaste inlägget.

Det har vart både bra och dåligt, det var väldigt bra för 1 månad sedan. Dock för 2 veckor sen gick det neråt väldigt snabbt men nu börjar det gå uppåt igen, lite som en berg och dalbana!


Det som händer just nu är att jag har praktik 1 månad på S:t Görans Sjukhus! På Endokrin och Infektions avdelningar. Patienterna är mellan 19-100 år så jag har gamla, unga och vuxna!

I måndags fixade vi alla papper och på tisdagen började jag mitt schema! Redan på onsdagen satte min handledare mig i arbete, jag har fått göra en hel del. Fått vara med bl.a på patienters undersökningar och kollat röntgen etc. Igår hade jag en annan handledare och då tog jag blodsocker första gången, men det var jätte enkelt haha. Kan dock ibland vara svårt när folk är så pass sjuka att dem knappt har något flöde i blodet då det kan gå lite segt.

Men jag trivs jätte bra och är verkligen taggad på att lära mig allt!


Har även kirrat ett jobb på ett Ålderdomshem som ligger 2 minuter ifrån pappa. Hade redan första introt förra Söndagen och imorgon har jag sista introt sedan blir jag färdig tim anställd! Jätte kul att ha ett jobb nu vid sidan av. Planer för idag blir nog utgång med Rutta & Viktoria. Imorgon jobbar jag kväll 13-21 och sedan ledig sön och mån. 


Nu ska jag fortsätta vila upp mig inför ikväll med min gosis katt! Hoppas alla får en underbar helg!


DAGENS:





Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards