Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Back to reality

Av Isabelle Bergman - 25 juni 2014 16:00

Borta bäst men hemma bra


Hemma från en alldeles för kort vistelse i mitt underbara paradis. Blev bara 6 dagar vilket gick otroligt snabbt, man hann knappt packa upp för att sedan packa ner igen. Från 6-8 veckor till knappt en vecka, vuxenlivet är inte så lockande längre. Klart det ska bli kul att jobba som undersköterska för första gången och det är väldigt spännande och nervöst men att det tar bort en slags ledighet som man får på Gotland vilket ligger mig så nära hjärtat överväger inte speciellt mycket.


Men det är bara att bita ihop! Mina 6 dagar var underbara, hann träffa alla fina vänner, fick en bra midsommar och bra midsommardag! Gosade även med 3 kattunger som var 1-2 veckor gamla, det gav mig en riktig glädje eftersom jag är största kattälskaren. Ett av de minnesvärda minnena är på midsommardagen då vi stod nere vid hamnen och det brakade till värsta åskvädret över oss där vi stod under ett parasoll (jag är livrädd). Senare var det spelning på campingen då det ösregnade ner vilket det fortsatte hela kvällen. Min gudfars son var så in i helvete packad och vi skulle cykla hem i värsta kallvinden och ösregn! Jag bytte till en väns cykel som var för lång, så jag fick stå och trampa hela vägen hem i ösregnet då jag krigade för att hinna efter pappa malin och alex då dem drog utan att jag visste. Malin stod dock och väntade efter att det var en 4:e del kvar hemåt. Fyfan, man var genomblöt efter 2 minuter! Såg ingenting med allt vatten man fick i ögonen och det var iskallt och hemskt! Men roligt när man kom hem, men då blev det ju strömavbrott istället! Haha shit, och hjälpa alex att lägga sig i sängen.


Dat Day! Fan vad jag längtar tillbaka, båtresan och skjutsen av malin hem igår gick så snabbt att man helt plötsligt var tillbaka hemma. På måndag börjar jag jobba, inget planerat dagarna tills dess, kanske träffa kompisar. Hoppas ni alla hade en grym midsommar! Kärlek

 

DAGENS:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle Bergman - 7 december 2014 16:00


12 Hours   Vaknade imorse utan alarm och såg att jag sovit 12 timmar. Så himla välbehövt! Har haft 3 månaders sömnbrist av olika anledningar. De första 2 månaderna var på grund av en person, denna månad har det varit för praktiken. Börjar jag ...

Av Isabelle Bergman - 21 november 2014 16:30


2 Months Later   Nämen Tjena! Tänkte uppdatera bloggen lite såhär 2 månader senare, vad har inte hänt sedan senaste inlägget. Det har vart både bra och dåligt, det var väldigt bra för 1 månad sedan. Dock för 2 veckor sen gick det neråt väl...

Av Isabelle Bergman - 28 september 2014 14:30


Kaos   Goodmorning! Börjar bli vanligt att göra ett inlägg 1 gång i månaden, kommer nog bli så tills jag bytt till blogg.se. Nu har skolan verkligen börjat, denna vecka är det bara prov, uppgifter etc. Akutsjukvård, Svenska, Religion & Gymnasi...

Av Isabelle Bergman - 7 september 2014 16:00


ADHD   Back to school, nu har det börjat på riktigt. Jobbigt att börja skolan igen efter noll ledighet, men nu när man kommit in i det hela igen känns det skönt att veta att det är sista året! Taggad! Våra nya ämnen är så otroligt intressanta,...

Av Isabelle Bergman - 11 augusti 2014 15:00


41 Days   Igår var min sista dag på hemmet. När jag först satte min fot innanför dörren visste jag inte vad jag hade framför mig denna sommar. Jag hade aldrig gissat att jag skulle vara med om så mycket på både gott och ont. Jag känner verklig...

Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards