Alla inlägg under december 2012

Av Isabelle Bergman - 29 december 2012 22:30

Hej kära ni!


Imorn drar jag från Sverige till South Africa. Känns underbart förutom flygresan, i värsta fall får jag ta 2 tabletter eller välja en av dem. En som tar bort min ångest eller insomningstablett så jag somnar.

Yes jag får panikattack när jag ska flyga som ni märker, behöver gå i terapi för det.

Min brorsa har samma fobi, pappa tycker de är jobbigt och mamma också, runs in the family.

Det tar 18 timmar sammanlagt, vi mellan landar i Istanbul efter 3 timmar eller va det är, där kommer vi hänga i ca 3 timmar sedan mot Sydafrika med ca 12-14 timmar i luften.

Då kommer jag dö, att vara i luften så länge azz.... shieet.


Just nu tittar jag på en av de bästa filmerna som finns, Pearl Harbor!

Just nu är de i kriget, man ser sjuksyrrorna springa runt och rädda andra även fast de är i panik.

Fatta vilka änglar! Man skulle själv vara i den sitsen, rädda alla sårade soldtater och riskera sitt liv för dem. I en scen måste de välja ut vilka dem ska rädda och vilka de ska låta dö. Det är en sits många inte kommer förstå. Jag kan sättas ut för det om jag kommer med i Läkare utan gränser. Men det känns bra, vi är viktiga, vi räddar liv.

Jag blir så sjukt stolt :)


Men vi får se om jag hinner skriva imorn annars ha det bäst och vi får hoppas jag kan uppdatera i Sydafrika! Önskar er det bästa fina läsare! Massa Kärlek från Lilla mig   


  Snart brun och solblekt hår (Y)

Trailern om bästa filmen:


Låt som utspelas i Sydafrika plus väldigt bra:


So damn true:

 

Av Isabelle Bergman - 28 december 2012 22:18

Hej finisar!



Ligger i soffan själv hemma och myzer framför Harry Potter! Snart 1 dag kvar nu!

Hittade outfiten idag, kommer nog inte bli bild på den men vi får se.

Har bara hängt med finaste Artemis idag och shoppat och snackat :) varit jätte myzigt!

Nu har jag sagt hejdå till alla mina vänner, sad... men vi ses om en månad bebizar!


Annars idag har jag knarkat ett soundtrack från Breaking Dawn, läggs upp i slutet.

Känns skönt och tomt att vara ensam, börjar sakna någons närhet. Men hörrni what to do !

Genom denna film Breaking Dawn och Harry Potter och halvblodsprinsen gör en lite bitter asso...

Hahaa typiskt mig sitta hemma själv och kolla på kärleksfilmer.. fattas bara glass eller smoothie!


Issa Style! Haha nej nu var jag var faktiskt ironisk där människor :)


Jag önskar er all lycka! Kärlek   


Finaste greken/etiopierskan

 

Vi i onsdags:

 

 

   I wouldn't mind that at all..

 

Min favorit och knarkningsdel börjar vid 1:35

 

Av Isabelle Bergman - 27 december 2012 23:09

Hejsan Hoppsan!


Sitter i mitt mörka lilla rum helt 4ever alone och lyssnar på musik. Medans alla normala människor typ festar? Eller? I don't know. Som ni märkt är jag inte en brud som festar så värst mycket, knappt alls faktiskt. Jag vet inte vad det beror på men jag skulle gissa på att det är pga att jag är nykterist.

Dricka och dansa och strula runt är ju det man gör på fezter typ och jag är verkligen inte sån person.

Tränar, Myzer hellre med kompisar eller med mig själv och är lite mer jordnära.

Jag saknar inte att festa loss, vi alla är ju olika. På tal om det tror jag det är därför man sitter singel


Jag ska förklara, dagens killar: Faller för : Billiga utmanande tjejer, de ska dricka och kanske röka, festa mycket, höras mycket , synas mycket. Listan är lång.

Säg inte nej du har fel för jag har inte det, visst alla killar är inte likadana men de flesta är såhär.

Vill ni veta de mesta jag får höra från killar?

'' Ey Issa, varför dricker du inte för? Kan du inte festa med mig? Du är fan tönt som inte dricker möhöhöh, skaffa ett liv nolifer. Du är konstig som inte gillar det och det lalala ''


UNGEFÄR sådär brukar det låta hahah tragiskt :) Skrattar varje gång :').

Men jag är stolt över den jag är boyz and girlz. 


Det var allt för mig! Nu ska jag återgå till mitt kära liv som just nu är dränkta i låtar.

Ha det bäst hörs imorn <3

 

 

 

 

 

Dagens Låt:

En tjej tycker jag ska göra en dansvideo till denna låt, vad tycker ni? Gammal men fortf lika bra! Är min dans stil som tur är ;)

Av Isabelle Bergman - 27 december 2012 15:11

Förhållanden är komplicerade.


För både tjejer och killar, men det man ser idag är att folk försöker vinna tillbaks sina ex på helt fel sätt.

Jag har sett minst 10 bloggar där tjejer mest skriver hur mycket hur de älskar sina ex, ''ta tillbaka mig lala'' lägger upp bilder, heartbroken låtar. Okej förlåt hörrni men jag tycker det är för desperat.

Du kommer inte få tillbaka ditt ex med dina bombningar om honom, vet ni vad de gör då? De drar sig tillbaka. All the way. Tänk tvärtom, han skapar en blogg och skriver bara att du ska ta tillbaka honom och lägger upp bilder på er och massa sorgliga låtar, de får er tycka synd om dem. Inte få känslorna tillbaka.

Om killen älskar er, låt han få ta sin tid och tänka igenom det hela. If it's meant to be, it will find a way.

Ni lockar inte killen med de ni gör ni knuffar iväg honom. Om ni visar att ni klarar er utmärkt själva och blivit starkare, då blir han mer nyfiken och vill kanske komma tillbaka. Visa er inte svaga tjejer!

Tro mig jag skriver detta av erfarenheter. Testa lyd mitt råd så får ni se :)


Sen finns det tjejer som blir sjukt billiga. De lägger ut nakenbilder, bilder de är med någon annan för att.... göra killen svartsjuk. NEJ tjejer han blir bara äcklad. Ni blir inte intressantare om ni visar eran kropp, tvärtom! Visst vissa små pojkar faller pladask för utmanande bilder, mognare killar blir äcklade och säger ''Titta vilken slampa , shit vilken hora'' Jag har hört killar säga det.

Detta gäller killar också. På instagram kommer det bara ut bilder på killar när de spänner sig och ska visa deras överkropp, facebook också. Åhh killar really? Först kan man tycka oj jävlar kolla musklerna lala sexigt. Men i slutändan, nej det blir inte så intressant. Visst gym bilder e okej men när ni kommer hem och lägger er i sängen etc eller står i badrummet. Nej då vill ni bara ha uppmärksamhet, och mognare tjejer faller inte för det.


Ni är jätte fina ändå! Ni behöver inte stå i underkläder eller dra ner tröjan hela vägen för att killar ska tycka om er, the real man faller för er när ni har tjock tröja eller långärmat också tro mig!

Killar, ta på er tröjor, samma där den rätta tjejen faller för dig med en t-shirt eller en hoodie på också jag lovar er. 

Ni blir mer intressantare ju mer kläder ni har på er.

Tänk själva ni tjejer kanske har värsta brösten och rumpan ni inte lägger ut bilder på, tänk killarna irl när de ser det helt plötsligt? Surprisee ;) 

Killar samma sak , skit krallig tjejen kommer ju dö.


Även fast det inte räknas folket, det är insidan och det vinner i längden :)

Va stolta över er själva, rätta kärleken faller för ditt själva jag. Osminkad som sminkad, fixad som ofixad, tjock som smal.


Be proud and always be yourself <3


 

 

Av Isabelle Bergman - 26 december 2012 20:17

Hola mamacita!


Kom nyss hem från Stan med my nigga arre. De blev en t-shirt matchande till byxorna, fanns ingen hoodie och fyfan vad det var mycket folk, man fick stå i kö till Hollister! En tjej spydde också inne i Hollister.. väldigt mysigt!

Hittade ingen klänning, men hittade en outfit jag ska ha om jag inte hittar en vilket jag tycker e mycket sexigare, hörde att vissa kommer köra på det men fattar inte varför eftersom det är vinter här och för mig kommer de va sommar. Fattar inte dagens människor.

Kommer lägga upp lite av de jag fick i julklapp etc. 

Ämnet jag ska prata om kommer senare.

På fredag ska jag träffa arre igen och då kommer jag köpa outfiten eller en dress.


Just nu sitter jag bara i nya mjukis dressen i soffan och myser, se om det är någon bra film eller något.

Vad ska ni göra ikväll? Fezt eller Myz? Själv väljer jag myz framför fezt helt klart! 

Men folk är olika :)


Hoppas ni haft ett bra lov hittills och att det kommer fortsätta, hörs snart! Kyssar  


 

 

 

 

 

(Vet inte vad som hände med ansiktet men duckface blev det iaf hahaha)


Av Isabelle Bergman - 26 december 2012 13:44

Heej kära läsare!


Sitter och dricker African Boost Té och börjar tagga till Sydafrika om 4 dagar! Awesome förutom 18 timmars flygresa och jag hatar det så vi får se hur det går!

Seg uppdatering pga av Julafton och att jag inte haft någon data! Min kära broder tog båda datorerna när han kom hem så då satt man där tomhänt! Min egna data har typ fått virus så den är fucked up..

NEJ jag är inte så teknisk av mig, inte så mycket med datorer men med TV och dvds och sladdar är jag bra med :D!


Idag ska jag träffa greken som går under namnet Arre men heter Artemis, grekisk gud :'). 

Vi ska träffas och shoppa tror jag... det är REA tydligen och jag MÅSTE köpa nyårs dress nu fan, sedan en matchande hoodie till mina hollister byxor.

Har skaffat Quizkampen så feel free to challenge me! Heter : 1zza. Sedan har jag bytt namn på Instagram så nu går jag under namnet : Isabelleannanadine. Feel Free to follow!


Annars händer inte så mycket idag, senare kanske jag ska ta upp något ämne och prata om det.

Får se vad ni kommer tycka :)


Annars hörs vi sen! 


Kärlek från mig <3

 

DAGENS LÅT:

 

 




Av Isabelle Bergman - 23 december 2012 16:17

Watzz Upp!



Sitter i soffan med fader min och kollar igenom TVn, jag sitter och surfar här på datan.

Julafton imorgon, har faktiskt inte fått någon julkänsla än alls, varit så mycket på gång.

Ex: Jorden går under, vi står i samma riktning som solen vi kan dö åh nej. Vi skoja bara vi dör på julafton istället dem räkna fel.

Asso what? Really? Ska de typ göra mig glad eller få mig längta till julafton?

Naaaee lite osäker på den där fronten vettuu...

Har ni fått en julkänsla en? Good for you ni kan sända det till mig!


Ne men jag har faktiskt inte så mycket att prata om (underhållande jag är)

men jag ska göra det senare idag! Sååå tråkig är jag inte :)


Men jag har sett en dans på Just Dance 4 som jag verkligen vill danzaa till, lite issa dans sådära. Skaka rumpaa, shakea kroppen lite duveet.. Issa style!


Yes så jag lägger upp den, vissa moves gillar jag andra e lite sådär vänta va hände? Men shake movesen! De toppar vi!


Love / Issa <3


Av Isabelle Bergman - 22 december 2012 20:26

Detta inlägg tänker jag tillägna en barndomsvän, bästa vän och syster.


Hennes namn är Isabella, vi har vuxit upp tillsammans, varit med om mycket, vi har oändligt många minnen med varandra. Men hennes tid är nu inne att flytta hemifrån. Hon ska flytta till Florida där hennes pappa bor och leva alla tjejers drömvärld. För mig känns det så overkligt, våran relation har gått upp och ner. Vi har varit tighta, vi har inte haft bra kontakt, och nu i slutet står vi som tightast. Sen nu så åker hon härifrån och det känns verkligen jätte jobbigt. Vi träffades igår och hade lika roligt som alltid, skrattade, log, samma humor samma åsikter. Hon har väntat på sitt visum länge och gjort sjukt mycket detta halvår, intervjuer etc. Lärt sig mycket, hon har suttit hemma och lärt sig nya språk pga av appar, franska, teckenspråk etc. Läst mycket om USA. Bella är väldigt begåvad, hon är jätte smart, lätt lärd, sjukt snäll och ödmjuk, väldigt vacker.

She will do great things.

Igår när vi satt framför datan dyker Monica hennes mamma upp med hennes brev där de står att hennes visum är färdigt. Sedan gick allt väldigt snabbt. Eftersom Bella och hennes pappa har väntat på detta i ett halvår vill de ju såklart träffas och få henne komma ner så snabbt som möjligt! Så efter ca 1 timme hade hennes pappa beställt flygbiljetter och kl 9 imorgon flyger hon iväg.


Vi alla satt väldigt chockade, och Bellas huvud bara snurrade eftersom allt bestämdes så snabbt. Nu händer det lixom, hur får man in det på en gång? Ja inte förrens man är där. På en dag måste hon säga hejdå till alla vänner och familj, förstå hur svårt? Visst vi alla har vetat att hon ska iväg närsomhelst men att det bestämdes så snabbt! Jag respekterar det fullt ut och vill att hon ska må som bäst och leva sitt liv ! Men man vill ju ändå inte släppa taget, ja hon kommer ju tillbaka men det är inte förrens i sommar. 

Minnena forsar i mitt huvud, våra båtluffningar till Utö , Fjärdlång etc. Gotlandminnen, Sommarminnen alltså det är för mycket att rabbla upp!

Alla lopp vi sprungit, tjejmilen, mini maraton, midnattsloppet, lidingeöloppet. 

När någon knuffade ner dig i sanden vid starten och jag hjälpte dig upp och vi fortsatte springa.

När du ramlade i skogen och hela ditt knä forsade med blod, vi fick upp dig och ditt adrenalin sprutade och vi spurtade ner från backen och in i mål med jag efter dig fastän ditt knä gjorde så ont. 

Våra kollo upplevelser tillsammans, kom du ihåg på Björkbacken när vi hade bråkat och vi satte oss nere på fotbollsplanen och löste det? När vi sa hur avundsjuka vi var på varandra? Din fina låt du gjorde och när jag snodde ditt citat för att använda den mot mitt ex. ''Was it fun, playing with my heart, knowing from the start. That i would be left broken'' Sen la jag till i slutet ''But sooner now, i'm stronger than ever'' ;).

Åh nu rinner tårarna... det börjar långsamt komma in nu. Saknaden kommer vara obeskrivlig! Som tur är finns Skype men inget är bättre än att ses i verkligheten! Isabella jag hoppas du får det mer än underbart i Florida och att du följer dina drömmar och lever livet (lite åt mig också) ;) hiihihii <3


Vi ses snart igen finaste syster, älskar dig jätte mycket! Kärlek Pussar och Kramar sänds till dig! 


Tillbaka blickar:

 

Finlandsbåten <3

 

Innan lopp

  

Efter Lopp

 

 

Förra året <3

 

Bilder i år på min fina vackra syster! <3

 

 

 

Du är bäst, underbar, fantastisk! Je t'aimerai toujours   


Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards