Alla inlägg under april 2013

Av Isabelle Bergman - 28 april 2013 16:15

Hola!


Hur har er helg varit? Min har varit kaoz på hög nivå.

Fredags började det bra, drog till min älskade farmor som mår väldigt dåligt. Men det var ändå så skönt att vara med henne och vara i mitt andra hem där jag vuxit upp. Får ett sånt lugn när jag är där och när jag träffar min fina farmor. Gör så obeskrivligt ont att hon mår dåligt med allt.

Medans jag var där bad jag Elma och Artemis träffas eftersom vi skulle till MUK senare.


Det var ett stort misstag. Kommer ni ihåg förut när de messade med varann när jag var med och gömde det dem skrev? Sånt beteende hade dem hela helgen. På MUK stängde dem mig ute hela kvällen och jag satt själv med mobilen och sedan dansade Just Dance med andra SOCIALA människor.

De hade jätte kul medans de stötte bort mig vilket jag blev sjukt irriterad på. Väl hemma skulle båda sova över och då brast allt, de blev bråk. Vi somnade ovänner och på morgonen ville de lösa allt men tog varandras parti. Var ett tag sen jag varit och är så arg som jag är nu. Vi la undan bråket och försökte ha en nice lördag. Vi drog och käka i TC sedan drog vi till Zinken och gick runt med min hund Lufsen! Då blev Elma arg för att hon inte ville åka till Zinken och då blev det kaoz IGEN. Pallade verkligen inte. Jag och Arre gick själva med Lufsen och Elma försvann. Jag ringde henne konstant men hon iggade mina samtal då jag blev orolig. Då TESTADE Arre skriva på Kik till hennne, ooh vänta.. guess what? Där svarar hon. Då hon snackar skit om mig med Arre. 


Plus att Arre fattade ingenting (ingen förståelse) och tog Elmas parti. Vet någon där ute hur det känns att 2 av ens bästa vänner går emot en och ställer sig ihop? Jag har känt Elma i snart 1 år och Arre i snart 2 år. Arre och Elma har träffats typ 3 gånger och gör såhär. Jag behöver verkligen skriva av mig och jag vet att båda läser. Jag är så jävla förbannad och besviken om inte sårad. Jag vet inte om jag kan förlåta detta, inte på ett bra tag iallafall. De känns inte äkta längre, alls! 

Saknar Bella i Florida.


Vet inte hur denna vecka kommer bli. Kommer jag ens orka gå? Vi får se, ilskan bubblar i mig som in i helvete. 'Bästa vänner' yea right. 


Nu ska jag snart duscha och komma på andra tankar. Får se om Bella ringer sen från Viber! 

Ta vara på era riktiga vänner och behandla andra som ni själv vill bli behandlad! 

 

Trogen vän.

Av Isabelle Bergman - 23 april 2013 17:25

Hello my beautiful readers!



Jag är så lycklig ja det är jag! Super glad men sjukt trött! Jag såg han igår, helt otroligt magiskt och jag är fortfarande i chock! Jag kan inte fatta att efter 5 års väntan fick träffa världens perfekta kille i hela världen! Jag är också chockad över att jag fick en sån jävla bra plats och 2 bästa platsen tillochmed! 1a bästa platsen är ju närmast gången där han går, sedan där jag stod! Jag stod längst fram till höger av scenen vilket han sprang emot nästan lika mycket som han gjorde på gången! I slutet höll han ut handen mot oss och kollade runt och jag driver inte SÄG VADFAN NI VILL men vi fick ögonkontakt, inte så konstigt eftersom jag stod runt p12or och såg mycket äldre ut haha! Så hörrni, jag kan dö lycklig.


10 Timmars kö och stå upp vare värt! Men fan vad irriterad jag blev på 3 p12or som börja knuffa bort mig från min plats vid stängslet, jag blev inklämd mellan en av dem och en tjej framför mig, 2 timmar stod dem och tryckte alla 3 mot min rygg och ben o allt. Elma tryckte in mig bakifrån så jag fick halva platsen men de hjälpte ej och jag gav mig fan inte jag stod där först så dra! Då tog den ena tag i min arm och fråga varför jag tryckte dem bakåt och allt. Jag kan bara säga att efter 2 timmars irritation i mina ådror så fick hon en rejäl utskällning. Hon fick inte fram ett ord, bara 2 stora glasfat till ögon. Den tjejen som tröck mest vågade inte kolla mig i ögonen och backade från platsen och kollade neråt. Satan vad lack jag blev, och vad rädda de blev, Elma fick hålla sig för garv. Min plats fick jag iaf och det var det viktigaste! Någon mer som var där igår? Kommentera gärna!

Alla som har mig på facebook kan se mitt videoklipp där jag filmade från min plats! Det gick inte att ladda upp på bloggen! Sedan kan ni kolla min insta där bilder lagts upp även! Om ni inte vet så heter jag 'Isabelleannanadine' alla mina 3 namn haha!


Jag drog även från skolan vid 2 idag nör vi slutade 4, kom igen vad tror ni själva? 10 timmars stå kö, 4 timmars sömn och nationella på det? Mina ögon gör ont när dem stängs!


Men nej nu har det tagit 3 timmar att göra detta inlägg för jag har varit tvungen att pausa för att jag är så trött! Ha det så underbart alla och nu kommer en bildbomb som är tagna av mig och andra från igår! Ta hand om er puss

 


 

 



Av Isabelle Bergman - 21 april 2013 15:22

Hii Everyone!



Har precis målat klart naglarna med turkost glitter! How fabulous!

Min helg har inte bestått av mycket, fredag var jag och min babe på MUK och hade ett roligt liv som vanligt! Igår skulle jag ut men fick ett litet break down pga en sak och låg i sängen och mådde fysiskt dåligt. Sedan idag ska jag bara plugga på min nationella redovisning i svenska. Även försöka komma ur mitt chocktillstånd att jag ska få se Justin Bieber imorgon med Golden Circle biljetter! Har bara väntat flera år på detta.. inte alls exited! Fast jag är beredd på att bli döv och ihopklämd, haha har med öronproppar! Men med det ihopklämda så vet man att det är mest små p12or eller orrar så de blir väldigt enkelt att hålla såna små saker undan från mig. Easy easy! Jag vet inte om jag kommer skrika eller tappa andan när jag ser honom.. tror jag kommer tappa andan! Anyways kommer nog komma 2 trötta men ändå lyckliga tjejer på måndag till läsförståelsen i nationella.


Nationella suger btw men det visste ni nog redan! Enda positiva är väl att man får ha mat/snacks med sig! Ja jag är ett mat freak låt mig. Jag har valt ett ämne som jag lider av varje dag och kämpar med och försöker förbättra eftersom jag inte har några andra hjälpmedel! 


Just nu sitter jag och taggar med alla låtar Justin ska sjunga imorn! Han måste va perfekt, olagligt snygg topp till tå, sjunger och dansar som en gud, personlighet på topp, svärmorsdröm, bra musik stil, yeah you heard me, PERFECTION ALL THE WAY!


Hoppas ni får en fortsatt awesome dag för nu ska jag fortsätta! Puss puss

 

It's Time:
   

 







Av Isabelle Bergman - 19 april 2013 15:07

Jag går upp upp 2 timmar innan jag ska gå till skolan


Jag har slagit sönder en data, dörrar, väggar, stolar, alla möjliga saker 


Jag är proffs på Smoothies och Milkshakes även alkoholfria drinkar


Jag har gått på gymnastik, cheerleading och aikido 


Jag älskar att kolla på film


Jag dansar ibland i duschen


Jag har alltid på högsta volymen när jag duschar även om kl är 5 på morgonen


Få gånger jag kan sitta stilla med benen, stor vana för mig (adhd barn)


Jag är kött narkoman, skulle inte kunna leva utan det, inte kyckling heller


Jag har Golden Circle biljetter till Justin Bieber på måndag


Jessica Alba Tyra Banks och Alyssa Milano är mina förebilder


Jag tycker inte att Chuck Bass är speciellt snygg



Puss från mig!

 

   















Av Isabelle Bergman - 16 april 2013 13:47

Det här gör mig till en ännu mer stolt blivande sjuksköterska.



Det är riktigt heartbreaking att se sånt här om och om igen. Vad är det med världen nu egentligen? All orättvisa, krig, fattigdom etc. Vad löser det? Ge mig en jävligt bra anledning för det löser inte ett fucking piss. Bomba folkmassor, där föräldrar åt barn springer, äldre människor som fortfarande har krut i benen, athleter med sin tid de vill förbättra, alla med sin framtid och drömmar. Det är så obeskrivligt sorgligt och tragiskt, att en 8 åring pojke Martin Richard dött som hejat på sin pappa medans syster och mamma skadats, han fick aldrig se sin pappa springa i mål. 

Jävla äckliga psykopater, varför existerar ni i världen!! Precis som Breivik. Ni borde utrotas.


Sedan som blivande sjuksköterska sitter man ändå och känner sig stolt att man själv skulle suttit i ambulansen och utspringande för att försöka rädda liv.

Jag ser upp till poliser, brandmän, vakter, sjuksköterskor etc. Folk som brinner för att rädda människor och riskera sitt liv samtidigt.

Men dem jag ser upp till mest har alltid varit och kommer alltid vara 'Läkare utan gränser'.

Människor som åker till fattiga länder med krig och elände. Där sätter man verkligen sitt liv på spel. Folk har kidnappats och dött själv för att rädda de andra.

Riktiga änglar och hjältar. Precis det som jag vill jobba med, skulle vara en stor ära att få komma med i det. Min impulsivitet att rädda andra före mig själv har jag haft sedan jag föddes.


Tillsammans gör dem en bättre framtid, de borde få mer uppmärksamhet.

Men just nu går mina tankar och hjärta till alla i Boston, till alla som förlorat deras nära och kära, till de som hjälpt till som individ, och till alla mina änglar. Man skulle antingen ha lila eller röda kläder på sig idag, jag har inget rött så därför sitter jag med färgen lila.


Jag tänder ljus för er idag! Medlidande från Isabelle

 

Passande:



Av Isabelle Bergman - 15 april 2013 20:03

Hola Amigos!



Vad var det med månen inatt? Trodde det var fullmåne men tydligen var det tvärtom, kan inte sova när det är fullmåne nu för tiden, kunnat förut. Så nu inatt när det var tvärtom kunde jag inte heller sova! Sov max 30 min inatt, annars låg jag vaken och ansträngde mig till att sova. Sedan gav jag upp och låg och titta ut henom fönstret istället! Ni kan ju gissa hur jävla trött jag är idag! Började 7 skulle jobba till 3 men kl 3 skulle vi ha förberedelse inför nationella så kl 2 åkte jag till kära Sollentuna!

Glömde bort att vi hade nationella direkt på måndag så de muntliga bara slängdes på mig då vi ska hålla föredrag om något ämne vi vill prata om som hör till framtiden. Jag har ingen blekaste om vad jag ska snacka om!


Då är det en sån relief att vara LEDIG imorgon! Sova ut och sen fixa alla uppgifter.

School suck! NP också för den delen! Men på onsdag jobbar jag kväll så det är skönt, sedan börjar jag 8 på torsdag så det är ju också skönt!


Just nu har jag precis sett klart lite avsnitt av Charmed som alltid får mig på bättre humör, thank god!

Så nu sitter jag inne i köket med data och hörlurar till dunkande musik! Snart kommer Mami home med kycklingsallad. Herregud, jag har ätit pastasallad/kycklingsallad och vänta... SALLAD i 1 månad nu.

Bra variation de där!

 


Hoppas ni haft en skön dag alla fina! Vi hörs imorgon, puss!


DAGENS DROG & Även passande mitt liv just nu:Naturell tjej med flis tröja, naturligt lockigt hår och osminkad!

 







Av Isabelle Bergman - 14 april 2013 17:00

Hello my beauties!


Är ganska slö, morgonen började med att Elma gick upp o fixa och börja städa etc, väldigt gullit! Hon ska till sin pappa i Danmark så just nu går hennes flyg uppåt mot himlen! Så vi städade hela lägenheten de första vi gjorde sedan duschade jag och sedan drog hon. Jag har nu sett klart säsong 5 på Charmed så snart ska jag börja med säsong 6! Really amazing serie de där.


Som jag skrev igår tänkte jag ta upp ämnet ''Killar'' eftersom det är riktigt förvirrande och jobbiga saker ibland. Jag har mycket åsikter om er vilket jag tänkte ta upp.


Först och främst snackar ni för mycket! Till exempel när man ska ses så bestämmer man grejer och allt, sedan tar det en timme och då har något annat dykit upp och ni drar utan en förklaring. På riktigt vi förtjänar en förklaring, vad är grejen? Plus att ni kommer sedan tillbaka och tror att allt är bra och att vi inte brytt oss om eran diss. Really? Please. Ni säger att vi tjejer är så komplicerade och svårflörtade och man vet inte vart man har oss. Vad är ni då? Ni är exakt likadana! Det är mycket snack och lite verkstad när det gäller er.

Så skyll inte bara på oss. För vi vet inte hur vi ska bete oss runt er, det är inte bara vi som har förhoppningar om våran 'dream guy' utan ni har väldigt höga förhoppningar om oss också!

Ni behöver inte stänga av era känslor, bli isolerade och leka tuff. Vi faller inte för sånt, ni är sjukt svåra också.

Lite mer svåra än oss tjejer för vi kan inte stänga av våra känslor lika bra som ni killar.

Vi tjejer är mer osäkra när det väl kommer till att ta första steget. Jag vet att ni kan vara det också och det är det som gör allt fucked up ibland. Men ju mer öppna man är mot varandra när man snackar etc ju mer vågar båda ta steget. 


Jag syftar på både tjejer och killar i detta inlägg också, men jag är mer tydlig för er killar hur vi känner oss när ni behandlar oss dåligt. 

Vi blir lika förvirrade som er! Vi har exakt likadana tankar om varandra.


Jo och DU, aa DU som läser detta som gömmer dig bakom 10 namn mest som ''Nadja'', hur feg kan man va? Skriva hat kommentarer på min blogg med fejka namn? Våga säg vem du är och din anledning till att hata för vet du, I don't give a fuck about what you think about me. Så ta dina barnsliga kommentarer och stoppa upp de i röven istället för negativa kommentarer tas bort!


Det var allt för mig! Adios!

 

DAGENS:

 

 



Av Isabelle Bergman - 13 april 2013 16:10

Irriteradchey.se


Nu ska jag och Elma till stan snart efter vi fixat klart oss, rubriken säger allt om mitt mående. Senare idag eller imorn kommer jag göra ett inlägg om alla killar där ute. Är så sjukt trött på er. Sluta snacka så mycket skit asso, på riktigt.


Vi hörs sen alla! Puss



DAGENS:

 



Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards