Alla inlägg under januari 2013

Av Isabelle Bergman - 29 januari 2013 09:00

Hej alla glada!


Jag tog i smyg en liten paus från blogget pga av personliga saker. Varit totalt utmattad, utsliten, trött på livet och har velat gräva ner mig i ett litet hål.

But i am back now! De mesta har löst sig och jag har kunnat hämta lite energi från helgen och personer jag står nära.

Så nu ska vi ta in det positiva på bloggen!

Just nu sitter jag i skolan med spotify på och ska snart börja måla en plansch , otroligt roligt arbete! Hjärta och blodet etc, fördjupa oss i stroke och hjärtinfarkt! Menmen bara bita ihop, nästa tema ska vi ha sexualkunskap! DET längtar vi till! Lite kuligare tycker ja..


Sydafrika inlägget tar jag senare idag. Med massa bilder och skojj! Kommer nog bli depp med tanke på att man bara vill tillbaka men man kan inte få allt!

Fick reda på att min dans börjar på söndag igen sedan tisdag och onsdag. Dem har bytt grupper så nu måste jag ha på onsdagar också istället för 2 lektioner på tisdagar. Fett sämst för nu ska jag ju börja på kampsport också, mammas kompis äger något ställe eller jobbar med kampsport så vi får gå dit och kolla gratis. Nu börjas det!


Passa dig beach 2013! 


Men nu måste jag återgå till skolarbetet! Hoppas ni mår bra och står på er no matter what! Sänder kärlek till alla fina läsare! Puss :*

 

 

 


Av Isabelle Bergman - 23 januari 2013 13:15

Tjena Bloggen!


Det var inte igår! Sorry att jag inte uppdaterat på ca 3 veckor men det gick inte i Sydafrika, sedan kom jag hem förra torsdagen och då ville jag bara ta det lugnt, träffa vänner och vara deprimerad med denna kyla och skolan.

Men nu sitter jag i matsalen med håltimme typ, har tema men kan ju inte göra ngt eftersom det är grupparbete plus vi ska måla en människa skulptur med hönsnät etc. Hur tråkigt som helst!

Plus det är dålig stämning i gruppen som inte resten med klassen.

JA det e fortfarande kaoz, man är typ hatad av de man bråkat med och så fort man satte sin fot i klassrummet i måndags så började DEM viska, säga onödiga kommentarer, sucka. UTAN ANLEDNING!

Har varit borta i en månad med jullovet. Vafan är det för FEL? Hur långsinta får man va? Hur mycket problem vill man skapa? Lever ni på det? Ja det tror jag. Blir skit trött!

Tänker inte komma tbx till en SKITskola med hatare och omogna kommentarer om mitt utseende etc.


Såhär tror dem, de snackar om att jag tror jag e perfekt och störst bäst och vackrast och har näsan högt uppe i vädret och tror jag e bäst på typ allt och inte har några fel!

Hahahahahahahahhahahaahah okej jag e färdig. PÅRIKTIGT? Vafan får dem de ifrån om de inte tycker det själva?

Jag har ALDRIG sagt att jag är några av de sakerna. MEN när jag hör dem viska om det så börjar min ironi spruta. DÅ har jag sagt 'ahmagad jag e så perfekt och bäst lala' , tydligen har dem inte ironi menmen. Som sagt jag tycker inte ngt av de, VERKLIGEN INTE. Men jag vet inte folket... jag funderar på att byta skola... för jag pallar inte med det här. Svär att typ hälften av klassen skriker JA nu när jag skriver detta men som sagt vi får se, om det inte blir bättre. Jag går i skolan för att lära mig om sjukvården och va med kompisar. Inte för att stå ut med kommentarer, puttningar etc av hatare som beter sig som om de gick i 6an.


Anyways, senare idag ska jag såklart berätta ALLT om sydafrika, vad vi gjorde etc, lägga upp massa bilder så ni får se detta paradis! Så blir det positivare, kommer inte göra min blogg negativ anymore, behöver bara skriva av mig lite då och då vilket jag tycker man får göra IBLAND. Känns mycket skönare och lättare efter!


Jag hoppas ni haft ett grymt jullov! Och en bra start på skolan! Jag längtar tbx hela tiden till rutinerna i älskade Sydafrika och allt annat där nere ;(. POSITIVA människor och MOGNA! Känner skillnaden nu när man kommit tbx hit, från 19-28 till 16-18 som är mentalt 11.



Meenmeen tillbaka till det positiva! Snart idrott ! Hoppas ni får en awesome dag vilket jag vill ha!

Vi hörs senare finaste ni! Puss   


 

 

 

Do what makes you happy <3

Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards