Alla inlägg under februari 2013

Av Isabelle Bergman - 28 februari 2013 14:51

Hola Bloggz!



Har precis duschat färdigt och sitter at Elma's Place och spelar hög musik ur högtalarna, Elma duschar och jag håller på o sminka mig. Vi ska dra till Willys och köpa mat till denna vecka, så vet inte vad som händer ikväll. Blir ju barnvakt åt den minsta brodern som springer kring mig hela tiden.

Denna morgon när jag legat och vridit mig på madrassen medans han kommer in 30 ggr med 50 st av hans egna leksaker som han vill att jag ska ha ! Så gullit.


Imorn ska vi dra till MUK som vanligt sedan vet jag inte var helgen kommer ta oss. Om något händer vet ni ju var jag finns!

Vad har ni för planer detta Sportlov? De flesta åker ju skidor vilket jag hatar. Tycker det är läskigt jobbigt och tråkigt. Sätter mig inte på skidor för då kan man lika gärna planera min begravning.


De kommer inte bli så långt inlägg eftersom vi måste dra snart!

Ha en fortsatt härlig dag i solkskenet!

Puss puss från oss!


Dagens låt som jag kan relatera till:

Taylor Swift - I knew you were trouble

 

 

AronLevi På Donken

 

 

 

 





Av Isabelle Bergman - 25 februari 2013 20:10

Hola Mamacitas!


Idag har jag legat och tagit till mig krafter från Charmed, sett mina sista avsnitt så nu har jag börjat om igen för 3:e gången så är på säsong 1! Snacka om att jag känner igen mig i Phoebe (Alyssa Milano)

Hennes personlighet : Alltid glad, sjukt rolig, kill galen, nyfiken, alltid på äventyr, dirty minded. modig, empatisk, fighter, älskar action etc.

Haha vi är så sjukt lika! Plus hennes utseende är to die for.

Som ni ser har det blivit lite changed plans, min moder ville ha kvalitéts tid med mig mån-tis så på onsdag åker jag till Elmis. 

Har fått mess och bilder från hennes yngsta broder, han har gjort presenter till mig och frågar när jag kommer etc.. tror han fått en liten crush! Men han är så sjukt gullig och sockersöt, en liten ängel!

Eftersom jag och Elma är som systrar blir ju han som min lillebror! Jag älskar ju barn ! Vilket går i släkten.

Därför längtar jag jättemycket till i 2an där vi får praktisera på barnsjukhus!


Nu i mars den 18:e har vi praktik igen och på samma ställe! Är så sjukt taggad, hade det bäst på Sofiahemmet med min bästa handledare!

Vi ska praktisera i 1 månad, sedan tar vi påsklov något av de veckorna. Jag kommer nog jobba 4 veckor i rad sen ta påsklov så jag har en vecka innan skolan att vila upp mig till.


Annars idag har jag haft en person i mina tankar, drömde om hen inatt vilket var väldigt jobbigt. Haft världens flashback hela dagen som kommit okontrollerat .. Är de fel av mig att sakna de bra tiderna?

Saknar ett förhållande så mycket att det är sjukt.

Elma skickade en video på ett tyskt par som man avundas så jävla mycket på. Slängish upp den strax nedanför!

Fysatan det är inte kul längre. Nej. Nu kommer säkert singel folket ba : lol assow bruden e fett svag azz, klarar sig inte utan förhållanden azz knazz.. desperata fan.

Nej så är inte fallet, jag är väldigt stark men can u blame me för att längta till närheten, kärleken, ömheten. Nej det kan ni inte. 


Hörs imorgon alla fina! Puss puss puss


DAGENS PASSANDE:

 

 

 

   



Av Isabelle Bergman - 24 februari 2013 14:12

Tjena Tjena 


Står upp igen, hämtar energi från allt jag kan. Sportlovet kommer i rätt timing nu för mig så jag kan hämta styrka och göra klart lite uppgifter!

Sitter och har precis målat klart naglarna i en vacker ljuslila nyans, har duschat och gjort mig redo för Streetdansen, fattas bara lite makeup så man inte ser ut som ett lik med all färg jag tappat pga av denna utsugning av energi. 

Detta lov ska jag spendera mest med Elma, flyttar in hos henne denna vecka ute på landet.

Ska bli jättemysigt! Bort från allt. 

Har haft så ont runt hjärtat och lite överallt kring brösten vid musklerna. Verkligen jobbigt men folket säger ju att det är panikångesten som har tyvärr kommit tillbaka. Nu lider man av det konstant varje dag, från att man vaknar till att man försöker sova.


Kämpigt men skönt att prata bort det snart. Har tider på Vårdcentralen etc i Mars så vi tar tag i detta.

Vill ju så gärna må bra igen och börja träna kampsport och allt! Skit svårt att sitta still och ta det lugnt när hyperaktiviteten av ADHD:N strömmar genom kroppen.

Men nu ska jag fokusera på att klara av dansen idag! Dricka lite FitLine Activize!


Vad ska ni göra på Sportlovet tjejer och killar? Ta hand om er och njut av livet !

Mycket uppiggande nu när solen börjar titta fram! Tycker inte ni?

Vi hörs senare alla fina! Slänger upp en låt som passar till mina känslor och allt som händer just nu och även en låt vi dansade till förra söndagen till Streetdansen! Kärlek från mig   


Låt från förra söndagen:

 

 

   

 


Bild från Sydafrika, Miss The GoodTimes   

Av Isabelle Bergman - 21 februari 2013 09:56

Hejhej Bloggz!


Nu tog jag en paus för personliga omständigheter men det är så att denna bloggare inte mår så bra just nu.. både psykiskt och fysiskt så jag har ingen energi till någonting längre och då blir det ännu värre att försöka blogga. Jag ska få hjälp med allt men det kommer inte ske förrän nästa månad.


Har varit borta från skolan lite denna vecka men nu sitter jag här för att jag har ett möte kl 1.

Jag har inte så mycket glöd i mig längre tyvärr... så det är bra att det blir sportlov nästa vecka. Ska hämta energi om de går.

Måste börja om på nytt, byta riktning och väg att gå. Behöver hitta mer ljus och glöd.



Så nu vet ni, ska på XL galan ikväll och se Moa och alla och ni därhemma kan se det på TV! Jag kommer sitta med några vänner och heja! Gör ni det med hemifrån!

Ha de bra fina människor!


     

 

DAGENS LÅT:

Av Isabelle Bergman - 15 februari 2013 11:21

Hej Snyggisar!


Jag är trött på de mesta, hamnar i triangel dramas.. typ 3 stycken. Whata fuck is happening.

Bara för att mitt ex var otrogen MOT mig börjar folk vara otrogna MED mig, seriöst.

Vad är det för fel på er som är otrogna, jag vet hur det känns eftersom jag varit utsatt själv och jag tänker inte sätta era flickvänner i den sitsen. Så alla som är otrogna, väx upp för fan. Mogna. Om du inte är redo för ett förhållande , ge dig fan inte in i ett. 

Om du är osäker på att ha ett förhållande, om du aldrig varit tillsammans förut. Du måste testa för att veta, det börjar ändå med att man är på G, om du känner nej jag är inte redo. Sluta.

Om du känner att du vill satsa. Go for it.


Tack att ni följer detta råd. 

Har precis haft sexualkunskapsprov, det gick bra faktiskt! Go Issa!

Nu känns det skönt mot helgen även om jag har prov på tisdag och en debatt artikel att göra.

Engelska också men med min ADHD och svårigheter ska de styra upp med mina läxor så jag får en läxa per vecka. Mer klarar inte jag av. Med all stress och personliga saker jag dealar med runt om.

Schysst att de ska fixa det!


Nu är det snart lunch och de som blev färdiga har håltimme så jag sitter och lyssnar på musik.

Idag ska jag och Elma till MUK som vanligt, sen antagligen träffa en kompis och ha filmkväll. Får se hur det blir!

Har längtat som fan till helgen! Jag kommer vara själv hela helgen så Elma flyttar in som vanligt!

Mys helg! 

Hoppas ni har en grym fredag och fortsatt skön helg! Kärlek   


8 bra reggea låtar som spelas i mina öron just nu:


Gårdagens Händelser, MUK mys med vänner och presenter från Mami!:

 

 

 

Av Isabelle Bergman - 14 februari 2013 09:37

Hej alla fina!


Idag är det en bitter och deprimerande dag för oss singlar, men vad ska man göra. Bara gilla läget helt enkelt!

Önskar en kärleksfull dag till alla som har en partner. Hoppas ni får det supermysigt!

Idag vet jag inte vad jag ska göra än, om jag ska träna kampsport med Elma eller fira denna dag med henne på MUK med Jannike och se film och mysa.

Vi får se vad som händer!

Antingen mysa med vänner eller få ut lite ilska på fighter.

Vad är era planer för idag? Skriv gärna!


Igår hade jag jazz som vanligt och de gick bra, slänger upp lite låtar vi dansade till igår.

Många diagonal danser.

Sitter i skolan och plugger till sexualprovet vi har imorn. Kommer nog gå bra.


Mer har jag nog inte att tilägga, ha en jättefin dag allesammans! Massa Kärlek     

 

 

Förra torsdagen, första provdagen.

 

Veckans Danslåtar:


Av Isabelle Bergman - 12 februari 2013 20:20

- Jag är närsynt (glasögon används hemma)


- Jag hatar att plugga


- Jag tränar 5 ggr i veckan


- Jag är proffs på att göra smoothies/milkshakes och drinkar (alkoholfria ofc)


- Jag kommer alltid i sista minuten i tid till pendeln


- Jag är beroende av facebook och instagram men jag skulle kunna överleva utan det också om jag bestämde mig för det


- Jag är beroende av min serie Charmed som jag nu är på sista säsongen (Season 8)


- Jag har en hund fast han bor hos mammas man


- Jag är väldigt nyfiken av mig


- Jag ska snart testa en ny ADHD medicin


- Jag är alltid mig själv, förutom i skolan

Av Isabelle Bergman - 12 februari 2013 09:39

DAGENS:

 

Hörs senare babes, tagga balett ikväll   


Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards