Alla inlägg under juli 2013

Av Isabelle Bergman - 31 juli 2013 15:30

Your Reason


Jag väger fortfarande om jag ska lägga ner bloggen eller inte. Jag fick väldigt få kommentarer igår vilket gör att det blir ett mer uppenbart beslut. Jag vet hur många läsare jag har, man har en statistik på sin blogg. Jag har flera hundra. Skriv vad ni tycker, var anonym men skriv.

Vad är din anledning att läsa min blogg? För att den är bra, underhållande, inspiration? etc.

Skriv något. Jag vill gärna veta vad just DIN anledning är. Jag är en väldigt nyfiken person. Så håll inget tillbaka, om du inte vågar skriva namn så skriv inte det, men skriv gärna din åsikt.


Skulle uppskattas väldigt mycket! 

Just nu sitter jag och sminkar mig och ska sedan packa lite kläder och städa lägenheten. Ska till min pappa idag och flyttar in där nu några dagar helt själv. 

Kommer kanske åka till stadion och kolla på hans träning senare. Vi får se hur mycket klockan blir!

Igår hjälpte jag mamma flytta saker från hennes gamla salong till hennes nya, senare blev det mys framför Charmed och efter det blev de 5 timmars skype med Elma. Saknar min älskling! 26 dagar kvar nu!


Back to Make Up! Latero

 

DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 30 juli 2013 15:00

It's been 5 years..


Jobbig dag idag, vädret håller med mig. Inatt drömde jag en otroligt jobbig dröm som jag inte vill drömma igen, den gav mig falska förhoppningar.

Jag drömde att min farfar kom tillbaka, jag vet inte hur men jag tror att det var någons födelsedag eller något. Min släkt och jag var hemma hos farmor och hon var inte förändrad än från hur hon är i verkligheten. Hon var förvirrad och hade sin Alzheimer etc.

Jag kommer ihåg det så väl, när han gick upp från backen hemma i Farsta, flashback från när jag var liten. Jag satt alltid och väntade på trappen när han skulle komma hem.

I drömmen sprang farmor som ett litet barn fram till farfar och var så otroligt glad.

Efteråt kom jag, och jag blev tårögd och höll på att börja gråta, det kändes så verkligt.

Jag fick en kram och när han såg mig sken han upp och såg riktigt glad ut över att få se mig, som att det verkligen var 5 år sen.


Han skulle komma tillbaka, och jag satt helt överväldigad och fattade inte att det var sant, var så nära på att börja storgråta. Allt var så himla verkligt. Känslorna, kramen, farfar.

Att sedan vakna, vilken jävla känsla. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att han aldrig kommer tillbaka. Den 24 Juli var det exakt 5 år sen. Idag ska jag tända ett ljus.

Han var så stolt över mig, även fast jag bara var 12 år när cancern tog honom.

Helt sjukt hur mycket styrka och potential han såg i mig. Vi stod närmast, efter att han dog kom jag och farmor mycket mycket närmare varandra. Vi var det innan också men vi hittade varandra mer.


Jag kom även på en sak idag, varför det blev som de blev det som hände för snart en månad sen.

Därför funderar jag på att lägga ner min blogg. Skulle uppskatta om ni kommenterar om ni tycker att jag ska fortsätta så jag vet. Men det lutar lite mot att jag lägger ner.


Nu ska jag dra ut, latero!

 

DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 29 juli 2013 21:00

That's Life


Känner mig ganska sad, kan inte hjälpa det. Minnen som kommer och går, går inte att kontrollera. Flyger förbi som en vind.. Don't get me wrong. Jag mår bättre, snabbare än jag trodde på grund av andra känslor jag fick, men det är inte helt borta än. Snart, men inte än. Jag tror också att det är kvällarna som gör det, på dagarna har jag mått bra och det är då jag får min styrka. Men kvällarna får mig alltid att tänka tillbaka. Sen såklart har jag inte haft mina nära hos mig på flera veckor så det är nog en stor anledning också. I såna här stunder, när något sånt här hänt behöver man sina vänner. Inte någon annan, utan dem närmaste vännerna. Mina är utomlands just nu and that sucks..


Men snart kommer 1 av dem hem igen och då ska det bli så himla skönt. Sen den 12 Augusti när vi åker till Skärgården vi inte gjort på flera år. 20 Augusti kommer också Elin hem från Australien och hälsar på! Ska också bli så himla kul!

28 dagar kvar tills jag ska på mötet som avgör hur mina nästa 2 år blir. När jag fyller 18 får jag börja jobba inom vården och det kommer hända så otroligt mycket nästa år!
Jag fyller 18, min storebror fyller 20 och mami 50. Helt sjukt, de stora numren samma år!

Mycket mer positivt väntar också, längtar så mycket tills nästa år. Men nu ska jag leva i nuet och ta tag i det som finns för mig nu.


Hade lust att skriva av mig lite, lägger upp en helt underbar lugn låt som Pontus skickade till mig igår.


Fierce & Love


DAGENS:


VM

Av Isabelle Bergman - 29 juli 2013 14:15

Friidrott 


Dåligt väder idag, mysdag inomhus! Har precis kollat klart 'Grey's Anatomy' & 'Biggest Loser'.

Mina 2 serier jag kollat på nu.

Jag letade sen i lördags efter intervjun med min pappa och Moa och då fick jag länken av en kille som hittat den! Jag är en så stolt dotter att det inte går att beskriva, min pappa lever sina drömmar och tar fram talangen som finns ur Moa, och Nil. Intervjun är ungefär 3 minuter lång och ni som är intresserade kan jätte gärna kolla på hela! Min pappas intervju börjar vid ca 03:19. Annars kan ni kolla på hela under Moas strategi, framgång och tankar nu inför VM på 400 meter, 2 veckor kvar nu.


Jätte duktig är hon, och säger bara massa positiva starka saker i intervjun! Riktigt fin person.

Nil de Oliveira blev 4 snabbaste någonsin i Sverige på 100 meter för någon vecka sedan. Där har vi även en av dem roligaste jag känner och hur härlig som helst! Hans framgång börjar även ta långa steg och har då också blivit kvalificerad för VM!

Jag tror inte jag kan bli mer stolt eller glad. Att jag fått vara med 3 gånger på träningsläger i SYDAFRIKA är det inte många som får. 3 år på raken varje nyår, i ett sånt vackert land med så mycket historia. Finns verkligen inte många ungdomar i min ålder som fått den möjligheten så det ska jag verkligen vara glad över och det är jag!


Länken går inte att läggas upp så gå in på min beskrivning här nere.


Latero


INTERVJUN: Gå in på Tv4play.se: Sök: Sporten lördag 19:10 och klicka på den första rutan längst ut till vänster! Ni som har min facebook kan bara gå in på min logg och klicka där jag redan lagt upp länken.

 

Moa Hjelmer

Nil De Oliveira





Av Isabelle Bergman - 28 juli 2013 15:00

My Turn


Dags att städa hela lägenheten idag! Jag är van, med tanke på när jag bodde hemma själv och mina friends hade varit här och stökat ner. Städa, duscha och börja på säsong 2! Har ett avsnitt kvar på säsong 1. Bombar alla avsnitt, vill komma till säsong 3 där allt börjar!

1 Augusti flyttar jag in hos pappa några dagar, han åker till Kroatien och sedan direkt till Moskva där det är VM och där både Moa och Nil ska springa! Kommer sitta klistrad framför TVn.

Kommer skriva när och vilken kanal dem tävlar så ni också kan kolla! På tal om pappa, han blev intervjuad igår runt 7 tiden på 4an. Jag hann inte se det, någon av er? Han blev intervjuad om Moa Hjelmer.

Har försökt se på Tv4 play men har inte hittat något.


Min broder är på Gotland och kommer hem senare så jag får några dagar själv hos pappa! Har inte bott själv där någon gång, bara hos mamma. Ska bli mysigt!

Igår blev det inget inlägg eftersom en av mina favoritfilmer sändes på 5an. Pearl Harbor, någon mer som såg? Så jävla underbar! Josh Hartnett & Ben Affleck är så otroligt snygga att jag dör. Äkta babes!


Nu ska jag börja städa! Hörs sen puss

 

DAGENS:

Danny & Evelyn





Av Isabelle Bergman - 27 juli 2013 16:00

Thank you for making this so easy


Vaknar av 3:e världskriget, brutal väckning? Jo tack. Någon mer som vaknade av detta ovanliga åskväder? Jag har aldrig hört något så mycket buller och smällar i himlen.. såklart är jag livrädd för åskväder också och är hemma själv! Men nu har det gått över och jag hoppas att det inte kommer tillbaka. 

Jag mår ovanligt bra idag, och jag vet av vilken anledning! Jag är inte ledsen längre, och jag är inte arg. Jag skrattar bara nu och det är så otroligt skönt! Nu jävlar är det dags för förändring.


Känner att jag är tillbaka, jag tappade bort vem jag var under vintern, i våras tappade jag bort mig själv ännu mer.

Jag har inte känt mig själv sedan länge, efter allt kaos dessa år och dessa terminer var jag helt lost och visste inte alls vem jag var. Jag tror att jag aldrig vetat vem jag är till 100%. Under dessa otäcka stormer ligger allt nu stilla och jag har börjat gå in på den rätta vägen till min framgång.

Det är bara jag nu, jag har mina planer och mål klara. 2 år kvar nu på gymnasiumet.

Bara att köra.


Jag vill tacka alla mina nära vänner som stöttat mig, ni vet vilka ni är. Alla i Burgsvik, dem jag kunnat prata ut om allt med och fått så mycket styrka och kärlek av. Min serie, för att hjälpa mig se verkligheten och to face your fears, att slutändan är ljus.

Du väljer hur du vill leva, hur du vill må.

Du väljer allt för det är DITT liv och DINA val.


Jag är för första gången i mitt liv stolt över mig själv.


Power of one, never doubt yourself.

Fierce & Love

 

TODAYS:

Av Isabelle Bergman - 26 juli 2013 21:30

Quiet


Jag vill ut, det är varmt och underbart ute. Men att gå ut med sig själv är lite fail så jag får kolla filmer istället! När jag var ute och handlade var det 28 grader ute! Jag älskar sommar och värme. Hatar vintern, åker jag någonstans är det till ett varmt land.

Idag duschade jag också i nästan 2 timmar, haha ja jag älskar att duscha..

Strax ska jag göra en smoothie och sedan mysa ner mig i soffan!


Har även börjat ta egopics igen nu när jag har så tråkigt så det kommer bli mer pics på mig nu dessa dagar.

Imorgon eller övermorgon kommer jag prata om hyn och hår! Eftersom min mamma är frisör och att jag är väldigt mån om min hy och har de bästa produkterna tänkte jag ge er tips på vad det finns för produkter som är bäst för dig och din hy/hår! Mammas arbetskamrat jobbar som hudterapeut och har gett mig ansiksbehandlingar och dessa produkter som jag lovar er är dem absolut bästa vad du än har för sorts hy!


Ha en fortsatt grym kväll hörs imorgon! Kisses

 

KVÄLLENS:

Av Isabelle Bergman - 26 juli 2013 14:02

Your Loss


Ska snart hoppa in i duschen och sedan handla lite. Har kollat på en serie igen som jag älskat förut men sedan inte kollat på, 'Grey's Anatomy'. Den beskriver min framtid, jobba i USA som sjuksköterska.

Det är mitt mål, flytta till USA och plugga vidare där till sjuksköterska.

Eftersom Isabella kommer bo kvar kanske jag kan flytta in hos henne när jag gått ut gymnasiet!

Skulle bli en dream come true.


Fick även reda på en sak igårkväll som fick mig att bli pissed off. Men you know what.. nu vet jag sanningen för den är nu bevisad. Tragiskt säger jag bara. Men jag är inte ledsen längre över det, när jag tänker på det så skrattar jag bara. För det är ett sånt dåligt skämt! 

Bitch Please.


Anyways.. ska fixa lite sedan hoppa in i duschen, inga plans idag heller men som sagt alla är utomlands.

Då menar jag också alla, inte 3 pers utan alla. Men jag får tänka att jag bor själv och start acting like it så det ska jag göra nu!


Have a beautiful day! Lots of Love

 

DAGENS:





Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards