Alla inlägg under februari 2014

Av Isabelle Bergman - 25 februari 2014 16:00

Fucked Up


Chill dag idag, resten av veckan är det fullt upp. Har börjat kolla på en ny grym serie som ni ser i rubriken! Såg trailern i somras och blev helt besatt. Nu har jag börjat kolla via Swefilmer.

Jag rekomenderar den verkligen! Förutom allt lesbiskt skit som jag tycker är lite grouse eftersom jag är straight, annars är den asbra!

Den påminner om en nära vän vilket är jävligt jobbigt, det är också en anledning till varför jag kollar.

Livet är orättvist, fucked up och oförståligt.


Det är mina planer idag, kolla på serien. Lägenheten städade jag när jag vaknade så allt annat är klart! Imorn ska jag träffa Artemis efter ett möte och dra till Kista, ska även ringa min praktik och åka till Solna och hitta adressen så jag vet vart det ligger tills nästa vecka. Skönt att slippa skolan men att jobba på ålderdomshem ger mer stress och press och tär på en fysiskt och psykiskt. Men genom att tänka på det jag gör och att jag hjälper och tar hand om äldre ger en energi och positivt tänkande.

Jag gör äkta nytta inom det yrke jag valt, är obeskrivligt stolt.


Hoppas ni får en lika mysig dag! Puss


TRAILER:


Av Isabelle Bergman - 24 februari 2014 16:30

Kalmar


I torsdags kväll blev min helg ganska fucked up, hade planer redan sen långt innan men får ett sms klockan 9 på kvällen innan, så jävla patetiskt. Då blev det stress, för jag hade ett val att åka till Kalmar med min mamma och hälsa på min Gudmor och hennes dotter. Plus att jag ville spendera tid med en person som kanske bara har en vecka kvar.

Men tydligen är det svårt för vissa att höra av sig i tid så det fuckar upp ens liv. Tack till Instagram som då visar att man är jätte sjuk då man gymmar 2 dagar efter. Dock fick jag en biljett till Kalmar som tur var och jag ångrar mig att jag tackade nej först och planerade in något annat!

Det var jätte härligt att träffa dem och hennes lägenhet är så otroligt fin! Stor 4a och jätte lyxig, kände mig som en prinsessa när jag vaknade, mycket mat. Vi blev behandlade så otroligt fint av dem!


Vi kom dit fredag kväll med buss i 6 timmar, åt lite snacks och snackade. Lördags klippte mamma båda 2 (hon är frisör och undersköterska). Sedan skulle vi bowla med 11 pers och sedan käka på resturang/nattklubb. Vi gick även upp på dansgolvet och fick även upp vissa svennar som också vågade dansa. Sedan blev vi utslängda av vakten för att barnen var 10-11 år.

Sedan var det efterfest i gudmors lägenhet. Söndag gick vi på promenad runt Kalmar och sedan var det dags för den långa bussresan!

Känns skönt att va hemma men längtar också tillbaka!


Denna vecka ska jag försöka lämna in min mobil på lagning, kolla upp MMA Allstar, ringa min praktik och även åka dit så jag hittar och sedan umgås kanske sista tiden med en nära person! Hoppas alla får ett grymt Sportlov!

 

DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 20 februari 2014 17:00

Unfair


Precis städat klart lägenheten. Det är så himla öppet i mitt vardagsrum nu! Sedan vi sålde min loftsäng som var 140 bred så är det väldigt stort och jag tycker det ser mycket lyxigare ut!

Imorgon är det fredag och sen är det Sportlov! Inga planer än, kommer nog gå till MMA Allstar med min klasskompis o kolla. Vi ska börja tillsammans där, mycket roligare att vara 2!

Har även träningsvärk i kroppen idag! Igår var det friluftsdag och då valde jag dans såklart. Det var galet kul! Vi fick först dansa Reggaeton med en as skön tjej och sedan House med en annan!

Det var bra nivå och grymma koreografier.


Filmade i slutet av lektionen så att jag skulle komma ihåg koreografin! Hela videon ligger uppe på min facebook sida och sedan på Instagram, dock bara 15 sekunder.

Min hand är snäppet bättre än förut, dock råkade skorpan lossna lite idag så att det började blöda och skit menmen. Sedan har jag en sådan förjävlig otur! Förra veckan var jag sjuk, sedan hände detta med min hand, sedan en orättvis och farlig sak en nära person, sen en jobbig grej min bästa vän, sen igår så gick min mobil sönder! I mean really? Tappade den i badrumsgolvet och när jag tar upp den har displayen blivit missfärgad och lyser grön. Man ser lite av allt men inte mycket, jävla otur!

Kul! Händer mig och mina närmsta vänner skit saker samtidigt!


Så jo, blir att lämna in mobilen på sportlovet. Vet också inte hur man överför allt jag har i mobilen till datan, fick hjälp sist med det så måste hitta en ny person som hjälper mig! Om ni vet så hör gärna av er! Fuck life nu azz.. Hoppas era liv går bättre än mitt haha!

Slänger upp låten från Reggaeton dansen, koreografin börjar 3:20! Puss


DAGENS:





Av Isabelle Bergman - 18 februari 2014 16:00

Bad Luck


Livet går ganska mycket neråt just nu! Allt försämras också med min handikappade högra hand.

Det var i Fredags vid 7 tiden då jag skulle dra till Muk och precis fixat mig klart då jag bara skulle rasta Lufsen. Han är väldigt rädd för små barn då han blir väldigt aggressiv, även mot små hundar som han då gärna attackerar för att visa att han bestämmer, han är väldigt stor och galet stark.

Jag bor mittemot vattnet så de finns en gång som man går ner till mot vattnet då man måste gå ner för en brant kant.

Jag är också närsynt (ser suddigt på långt håll) då det även är kolsvart ute. Då ser jag en kille som går med en liten hund, medans står jag och Lufsen på den branta kanten som var väldigt lerig och hal då det precis regnat. Jag håller honom runt nosen och försöker få han att inte titta men precis när dem gick förbi så springer han ner och ska försöka attackera mini hunden. Då halkar jag och ramlar på magen och dras på lera och grus då han tillslut stannar då han märkte att jag ligger ner.


Skrapade upp jacka, byxor, hand och armbåge. Han fick mycket skäll den skithunden. Det svider, gör ont, värker och den är även stukad. Igår gjorde den som mest ont men idag har den svullnat upp och blivit ännu värre. Snackade med skolsyster som tror att det kan va en spricka jag fått som jag måste kolla upp om svullnaden inte går över. Kan inte göra någonting med den, är högerhänt också.

Den gör så fruktansvärt ont!


Sen har det hänt en väldigt nära person till mig något förjävligt. Så mitt humör är ganska nere.

Allt skiter sig samtidigt! Fuck de här fan haha. Får hoppas att min hand blir bättre och att de andra löser sig! Bilderna är tagen lördagen, igår och idag.

Latero

 

DAGENS:


Av Isabelle Bergman - 15 februari 2014 14:00

Back on my feet


Vilken dålig uppdatering! Jo men det finns ju anledning såklart. Måndag morgon började min hals kännas av och gjorde väldigt ont, tisdag vaknar jag upp dunderförkyld, halsont och huvudvärk. Det blev sedan värre onsdagen och släppte en aning på torsdagen. Fredag skulle jag försöka kriga till skolan men vaknar upp och mår skit illa och kallsvettig, hade inte sovit något så det blev hemma hela veckan!

Nu är jag inte helt frisk men på bättringsvägen! Är fortfarande ganska förkyld men halsen gör inte ont och huvudvärken har släppt.


Igår var det också Fredag, inte alla hjärtans dag, inget 'Glad alla hjärtans' här inte.

Fick även ett sms att jag skulle dra till Muk för att hjälpa till med Italien projektet eftersom vi håller i ett evenemang idag på Muk för att samla in pengar för resan. Så det var antingen att följa med dit eller glömma Italien resan. Bara att bita ihop och gå dit, fick dock en ros av min gullis!

Det var ganska dålig stämning i början eftersom de inte kom så många dit från gruppen så det var väldigt stressande att få allt klart. Blev lite bättre stämning senare då jag kopplade in min musik i bashögtalarna, bra musik löser allt!


Sedan tycker jag att denna Öl nominering som bombar min feed är sjukt pinsam, töntig och tragisk! Gjorde även ett inlägg på Fb då jag märkte att det inte bara var jag som störde mig. Sån jävla attention whore grej, faith in humanity is NOT restored. Blir skrattretande efter ett tag, att folk ens orkar lägga ner tid på att filma sig när man sveper en öl för att få en chans i facebooks 'rampljus' haha. Vill bara säga, ni som gör det är sjukt häftiga! Autograph please?

Shoot yourself.


Nu ska jag fortsätta mysa i min morgonrock och pussa på min hund som är här! Saknat min bebis!

Hoppas ni får en fortsatt fin helg!


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 7 februari 2014 16:30

Done


Blev precis klar med samhällsuppgiften som jag precis skickat in till min lärare! Fri för helg! Inget prov nästa vecka som tur är, superskönt. Dock en redovisning om Binjurar som vi har i ett grupparbete som jag ska börja med nästa vecka, annars är jag ganska fri just nu och det är det som viktigast! Njuta av tiden som jag har.

Igår fick jag även en belöning från Mami efter mitt A i medicin, hon hade köpt ett silverhalsband med 2 hjärtan som sitter ihop med en diamant i. Jätte fin! Det ska föreställa att det är våra hjärtan som sitter ihop. Gullis!


Ska chilla lite nu 1 timme sedan ska jag packa till pappa över helgen och lämna allt där sedan blir det raka vägen mot Muk till mina boys! Ska även få lära mig grepp inom MMA idag! Taggad.

Jag är faktiskt på riktigt bra humör just nu och det ska fan ingen förstöra! Igår var jag irriterad men tänker inte lägga onödig energi på det!

Det är fredag och då ska man inte klaga!


Hoppas alla ni fina får en toppen helg! Puss


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 6 februari 2014 18:00

No Limits


Både glad och halvt irriterad. Det glada, idag fick jag mitt första A i Medicin! Hallelujah moment people! Område: Rörelseorganen. *High five*

Vilken glädje man fick, nu fick man lite push att fortsätta kriga! 

Det irriterande är en samhällsuppgift jag måste göra som jag fattar 0 av och 2 personer som gick mig på nerverna idag, en av dem är min kära mattelärare som kränkte mig 50 gånger på samma gång. Hon blev lite utskälld. 


Igår var jag i Sätra hallen och träna, dubblade 5 varv så jag sprang 15 varv igår vilket är 3,5 kilometer i bra tempo och inte alls dödstrött efter. Var andfådd i kanske 1 minut. Sedan gjorde jag 100 situps på brutalbänken. Det är en bänk där man hänger upp och ner, fötterna sitter fast och man hänger neråt med rumpan och ryggen och kör situps i luften. Riktig träning! Efteråt blir man ganska snurrig eftersom blodet överflödar i huvet. Sedan körde jag armar, rygg, rumpa och ben.

Idag dödar träningsvärken mest i magen och lite i vaderna.

Mami jobbar sent ikväll och eftersom att jag är proffs på att laga mat har jag satt in varma mackor i ugnen, sedan sallad till och om jag orkar dessert kör jag mina grymma smoothies!


Don't be jealous, är lite för wifey känner jag, måste tagga ner lite. Haha skämt åsido..

Nu är mackorna snart klara och de blir Charmed ett tag sedan Samhällsuppgiften!

Ha en fortsatt mysig dag!


DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 4 februari 2014 17:00

 

Mitt nyårslöfte var att sluta platta håret och det har jag, fönar det bara nu


Jag är 'wifey' när det gäller det mesta utom mat


Jag har en rejäl skoltrött period vilket gör att jag skjuter upp det mesta nu


Jag har börjat acceptera singellivet och finner det ganska befriande


Har börjat städa lägenheten varje dag nu, blivit en vana som gör än gladare


Ska inte ta en pause från bloggandet


Jag tar alltid med min väska vart jag än går, känner mig naken utan den


För första gången i mitt liv trivs jag i min skola och klass


Jag tycker att Samir och Niklas är de snyggaste killarna i Paradise Hotel

 

Jag tycker att Lejonkungens låtar är hur grymma som helst, originalen på engelska då

 

Jag saknar träningslägrena i Sydafrika galet mycket


DAGENS:





Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards