Alla inlägg under december 2014

Av Isabelle Bergman - 7 december 2014 16:00

12 Hours


Vaknade imorse utan alarm och såg att jag sovit 12 timmar. Så himla välbehövt! Har haft 3 månaders sömnbrist av olika anledningar. De första 2 månaderna var på grund av en person, denna månad har det varit för praktiken. Börjar jag 7 går jag upp vid 4:30, har jag då jobbat kväll innan och slutat 21 är jag inte hemma förrän 22 och måste direkt gå och lägga mig, vet jag att jag måste sova tänker jag bara på att jag måste vilket gör att jag inte kan sova.


Märktes av imorse att de va sjukt länge sen man fick sova ut. Har haft hela helgen ensam hemma, även ikväll. Var ute i fredags med Arre och var ute till halv 5, sedan på lördag hade jag tid hos Synsam vid 10 så de blev 4 timmars sömn. Idag är det inga planer utan tänkte bara ha myskväll sista dagen ensam hemma med lång dusch, ansikts mask och film. Laddar upp inför sista praktik veckan där jag jobbar 6 dagar, bara ledig på onsdag. Denna vecka har vart helt jävla kaos, det hände så mycket på infektionsavdelningen. Enda gången man kunde sitta var lunch eller middags rasten. Jag får göra allt nu, mewsa (ta massa prover och kontroller) ta blodsocker, omvårdnad, duscha, dokumentera, spola kateter, EKG etc. Nästan allt förutom blodprov och sätta på kateter.


Jag har lärt mig allt, och jag känner mig bekväm att kunna vara självständig och gå in o hjälpa patienterna helt själv. Fick även erbjudandet att söka jobb dit efter jag tagit studenten då jag blivit klar undersköterska. Då har man verkligen gjort ett bra jobb haha.


Nu ska jag fortsätta med min myskväll! Puss


DAGENS:





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards