Alla inlägg under augusti 2013

Av Isabelle Bergman - 20 augusti 2013 19:15

Me-Time


Idag har jag varit hos min efterlängtade läkare! Hon tog tester och skickade sedan vidare mig till blodprov och röntgen. Röntgen fick jag göra i Ersta Sjukhus och de satte en kontrast på mig så jag fick en varm vätska i mig som jag haft 1 gång förut men denna gång var det mycket obehagligare. De röntgade huvudet och det tog ca 20 minuter. Efteråt åt jag och mami på Hermans sedan vidare på fika till hennes gamla salong och sedan åkte jag hem och började på säsong 4 av Charmed.


Denna vecka har jag 2 saker att göra på fredagen och 1 sak imorgon. Annars ska jag bara börja att ta hand om mig själv, sova ut nu när jag kan, göra mina övningar. Börja bygga upp mig själv och även börja träna med dans igen och kampsport. Idag börjar mitt break, jag vet inte hur lång tid det kommer ta men förr eller senare när jag mår bättre kommer jag nog sjunka in i bloggandet igen! Men för första gången i mitt liv måste jag prioritera mig själv nu efter alla mina hårda  wake-up calls och tillsäganden.


Ta hand om er själva och låt ingen hater eller douchebag trycka ner er! Stand and fight.


-Never give up.

 

THE LYRICS:




Av Isabelle Bergman - 19 augusti 2013 16:00

Fixing


Kom nyss hem från min 3:e behandling av Vesa, tillbaka på Fredag igen. Dessa spänningar som är så konstiga och bränningarna. Har nu 3 övningar att göra varje dag. Som han säger måste jag börja ta hand om mig själv och sluta lägga ner tid på andra och vissa saker och bara tänka på mig själv och vad som är bäst. Sanna ord. Jag tänkte fortsätta blogga men nu ska jag nog ta en paus som han också säger och bara hämta styrka och fokusera på mig själv innan jag går sönder vilket var nära om jag inte börjar fixa mig själv.


Helgen har varit bra och dålig, inte mått bra. Annars var jag på Midnattsloppet med Artemis och firade även våran 2årsdag! Ikväll ska jag och fam på middag hos min Gudfar Calle!

Elin har äntligen kommit hem från Australien och är här nu någon vecka! Ska bli grymt nice!

Imorgon ska jag äntligen till min husläkare som jag längtat efter! Vad är fucking fel.

Vi ska göra röntgen och kolla igenom allt. 


Cya!

 

DROG:

Av Isabelle Bergman - 16 augusti 2013 16:30

Opinions


Plågsam dag hos Vesa, fast det känns lite bättre nu ändå! Ibland är det bara min vänstra sida som är kaos och ibland högra. För det mesta är det vänstern. Under armarna nära revbenen kan det bränna till som in i helvete när han ska dra ut revbenen, vilket är väldigt konstigt. Som han sa är min kropp väldigt mystisk och mina 'bränningar' är väldigt ovanligt. Han tror det är pga av att jag har varit för stel för länge. Har inte stretchat så mycket när jag varit på gymmen i vintras vilket är viktigt att göra.

Nu har jag fått 2 övningar jag ska göra några gånger per dag. För att få bort den här smärtan jag får och stretcha ut mig.


Inom VM har jag missat Moas & Nils lopp på 200m som jag ska försöka hitta på TV4play. Har även hört om Emma Greens och Moas protest mot Ryssarnas lag mot homosexuella med deras rengsbågsfärgade naglar.

Som Emma sa är att för henne handlar Idrott om respekt och gemenskap så att använde färgen på naglarna var ett passande tillfälle att använda den protesten. Även Yannick skrev på sin Twitter: Jag tycker att kärleken är den starkaste kraften vår själ kan skapa.

Personligen är jag fullt straight och det finns inte på min världskarta att jag skulle kunna falla för en tjej etc, big no no. MEN jag respekterar ändå lesbiska och bögar för deras kärlek. Vi är alla människor och kärlek är inte annorlunda för att vi blir attraherade av samma kön eller har en olik färg på huden.

Jätte barnsligt att förbjuda sådan kärlek, det kan verkligen göra vissa irriterade.


Men jag ser på bådas sidor, man turistar i ett annat land där deras lag är att homosexuella förbjuds, då tycker jag man kan respektera det och inte protestera(även om det inte var just på det sättet Emma & Moa menade). Vi vill att folk ska respektera våra traditioner etc i Sverige men det gör INGEN längre, är det så svårt att respektera ens land när man turistar eller flyttar hit eller dit? Man har sina åsikter men ibland måste man gömma dem för sekunden. Men med detta att deras säkerhet är hotad nu när saker kan hända är skit löjligt! Ge upp, se det positiva som dem menar och jag står absolut bakom Moas och Emmas åsikter!


Nu ska jag snart åka till Brorsan hos pappa som jag ska sova hos under helgen. På Söndag har också jag och Artemis våran 2årsdag(vänskap) som vi ska fira!


Latero

 

DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 15 augusti 2013 22:00

Sister


Känns jätteskönt att äntligen få shoppat som jag inte gjort på mer än 2 månader! Finns lite kvar men på lördag ska jag ta det sista! Jag har även börjat med en lite ny stil, Streetdance stil. Jag kollade på 'Center Stage: Turn it up' med min moder igår och Kate Parkers klädstil när hon jobbar på klubben och när hon dansar är så sjukt jävla snygg! Därför hittade jag 2 tröjor som hon hade idag och även ett par 'Boyfriend' Jeans som är lite större och väldigt 'street'.

Dem var väldigt snygga! Sen också en basic t-shirt.


Imorgon ska jag upp tidigt och fixa mig sedan åka och plågas hos Vesa igen som ska trycka på alla punkter etc. (Jag längtar inte). Jag vill bara att det ska bli bra igen! Min huvudvärk sprängs inte längre när jag är inomhus men så fort jag går ut så blir det en atombomb.

Just nu är jag också lite på depp humör eftersom min älskling Isabella ska åka tillbaka till USA imorgon, ville verkligen att hon skulle stanna men hon är en sådan stark krigare att hon åker tillbaka och kämpar för sitt medborgarskap och sin utbildning! Med sorg i hjärtat sänder jag ändå all styrka och stöd jag har till henne och kommer längta tills att jag får se henne vid Jul igen! Älskar henne över allt annat och hon kommer klara alla hinder hon får eftersom hon är en riktig kämpe!

Kommer sakna dig Bella! All kärlek till dig min ängel och syster!   


DANCE:BELLA:



Av Isabelle Bergman - 15 augusti 2013 14:00

 

Chock


Jag förstår inte hur man kan ha 2 starka känslor samtidigt, tomhet och en jävla ilska.

Vilket är bra känslor med tanke på ämnet. Men världen är fan fucked up, hur kan vissa folk leva med sig själva? Om dem då inte är psykopater eller psykiskt sjuka. Det är verkligen ett stort frågetecken hos mig med tanke på dessa människor. Ska man skratta eller gråta? Ja herregud vad jag skrattat nu i chocken.

Detta som nu hänt är det inte många som förstår, det är bara Elma. Som på ett sätt har hamnat i den här sitsen med mig. Det här förändrar allt, men jag är beredd. Jag var beredd på det här men really? Hur mycket lögner kan folk leva i utan att må dåligt över hur man utsätter andra? 


Hur kan man behandla folk dåligt, utsätta dem för saker och ljuga dem rätt upp i ansiktet under en lång tid och inte få skuldkänslor? Då måste man fan vara psykiskt störd. 

11 dagar kvar nu. Taggar till. Det här har gjort mig så mycket starkare med allt annat bagage och erfarenheter.


Nu ska jag fortsätta sminka mig sen dra till Kista och shoppa med Artemis, ska berätta allt för henne också när vi ses, dem andra har jag bara fått ringa. 

Ha en grym dag alla fina!


Latero

 

DAGENS:

 


Av Isabelle Bergman - 14 augusti 2013 17:30

Hard


Smått irriterad tjej på sig själv, det är inte så ofta jag blir arg på mig själv men med detta så blir jag det. Sure det är inte mitt fel men oftast stressar jag upp mig eller oroar mig helt i onödan och det är det som jag blir irriterad på. It has to stop.

Vad jag pratar om är alla mina spänningar, som beror på mitt stressade liv.

Provsvaren kom igår och jag har inte Borelia, vilket är en stor lättnad men ändå inte. För om det skapat detta mående skulle det gå bort med medicin etc men om allt detta skit beror på överdrivna spänningar blir jag bara lack.


Visst skolan börjar snart och början av sommarlovet blev ju totalt kaos. Så det har ju tyvärr orskat mycket till det här. Som ni fattar är jag inte bara arg på mig själv utan människor som skapat detta.

Anyway spänningar går inte bort av medicin utan behandlingar och terapi(att sluta stressa upp mig i onödan). Vilket jag verkligen inte orkar! Behandlingarna gör bara ont och jag vill inte ha den smärtan.

Men det är väl bara att bita ihop som vanligt.


Idag skulle jag träffa Isabel men hon mådde inte så bra så det blev raincheck. Imorgon ska jag träffa Arre och kanske åka till hennes jobb och läxa upp några sedan shoppa som jag inte gjort på jätte länge! Väldigt stort behov och jag har lite pengar så det är skönt!

Huvudvärken är inte så tryckande idag men det blir värre när man är ute och jag har varit inne.


Latero


DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 13 augusti 2013 13:45

Love

 

Vill att det ska vara onsdag så att jag kan få reda på mina provsvar! Har väntat sen i fredags och nu orkar jag inte undra längre.

Jag är väldigt öm vid nacken och axlarna idag, igår hos Vesa knäckte han först hela mig. Herre vad det knakade, sedan tryckte han på alla mina ömma punkter(vilken jävla smärta) gjorde helt sjukt ont. Sedan fick jag ligga med ett band på övreryggen som skickade ström till mina axlar och nacke. Det var också en väldigt jobbig smärta. Han sa att jag har varit och är väldigt stressad vilket är väldigt sant och att jag måste sluta med det. Jag har spänningar överallt. Nacken ryggen, huvud käkar tinning. Everywhere. Mitt liv har varit väldigt kaos. Jag har en ny tid på fredag vid 1 där vi ska fortsätta.

Det KAN alltså vara spänningar som orsakat allt, men det KAN också vara Borelia, det får vi reda på imorgon.


Efteråt träffade vi finaste Monica & Isabelle och fikade på Wayne's sedan gick vi runt lite i Slussen och Medis. Vid 6 satte vi oss på en jättefin och grym Grekisk Resturang. Jag beställde Lammfilé (ja jag har blivit lammnarkoman). Vi hade jätte trevligt och pratade om allas födelse och barndom samt många minnen. Efteråt gick vi igenom Slussen och gick in på ett väldigt mysigt hotell och satte oss längst uppe med världens finaste utsikt över hela Slussen. Där tog alla varsin drink och tog massa bilder och hade ett grymt avslut på kvällen! Jag och Isabella tog en alkoholfri Mojito, den var jättegod!


Idag är inte så mycket bestämt, vid 4 måste jag köpa nya skor med min moder sen är jag planfri. 

Resten av veckan är ganska uppbokad!


Latero

 

GÅRDAGENS BILDER:






Av Isabelle Bergman - 12 augusti 2013 12:30

Keep ya head up


Sitter och fixar mig med min kära moder, huvudvärken har inte sprängts än så det är jätte skönt! Det blev inte Rosenlund imorse utan alldeles strax ska vi åka till Nacka till min pappas bästa kompis Vesa som är Naprapat, han ska kolla min nacke och rygg etc om det är något. Han knäckte den i somras så nu ska han kolla om min huvudvärk och allt har något med nacken eller ryggen att göra så det känns bra.

Läkaren ringde igårkväll och har sagt att mina provsvar kommer på onsdag, Borelia tar tydligen tid att få svar på och dem har fullt upp nu när det är sommar.


Medans vi väntar så är det ju lika bra att kolla allt annat, jag har ju ont i nacken och ryggen också.

Igår blev det också kaos igen att vi höll på att ringa 1177 eller 112. Fick världens illamående och svimfärdig. Om jag skulle spy så sa dem att åka in direkt, vilket jag höll på att göra men det kom aldrig något men jag mådde verkligen piss.

Nu får vi hoppas att det löser sig snart! Can't take this anymore..


Efter vi varit hos Vesa ska vi träffa Monica & Isabella, sedan ikväll ska vi äta på en Grekisk Resturang med ett efterfirande för min storebror som fyllde 19 i Juli och Isabella som fyllde 17 i Juni.


Nu fuckar min rygg så nu ska vi dra. Ha en grym dag!

Latero

 

DAGENS:

Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards