Alla inlägg under januari 2014

Av Isabelle Bergman - 31 januari 2014 14:00

Training


Vilken jävla träningsvärk man har från gårdagen, åkte till Sätra hallen och korde kondition plus styrka. Sprang 10 varv runt hallen, helt slut 10:onde varvet. Sedan körde jag mage på brutal bänken och sedan på en annan bänk körde jag rygg samtidigt med rumpa och ben. Ska kötta som fan nu till sommaren 2014, när man blir 18 ska man ha kick ass kropp! 

Medicin provet tror jag gick bra, vill inte hoppas för mycket eftersom det kan bli vad som helst.

Fick även reda på att vi är lediga Måndag & Tisdag! Lång helg! Fuck vad skönt, välbehövt!


Idag slutade jag 12, underbart! Kom hem för ett tag sen och städade lägenheten som vanligt, disk klar, sängen bäddad, borden avtorkade, kläder vikta i garderoben. Känner mig som en hemmafru som är singel, haha fail. Drar som vanligt till Muk ikväll där det är evenemang då det är extra kul! Micho ska även hjälpa mig med matten. På tal om det hade jag prov idag men när jag behövde hjälp och förklaring så behandlade hon mig som ett utvecklingsstört cp barn och kallade mig det ena och det andra, då fick jag damp och slängde provet åt sidan och taggade. Självkontrollen är sjukt mycket bättre! Om de hade vart i 8an hade jag säkert gett henne en fet käftsmäll haha, duktigt!


Nu väntar jag tills Artemis ska sluta vilket är 16:30, då möts vi i TC sedan drar vi tillsammans till Muk. Vi kanske ska dra till Sätra i helgen och kolla på tävlingarna men inget är bestämt. 

Hoppas ni får en forstatt bra dag!

 

DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 29 januari 2014 17:00


Prov


Blir ett snabbt inlägg bara om hur dagen varit och vad som händer. Haft fett tråkiga lektioner där man inte gjorde någonting typ, det enda jag gjorde idag var att försöka förstå Ekvationer som min keffa lärare försökte förklara. Dumb ass bitch fatta att jag är trög när det gäller matte och att jag har haft problem med matte sen jag föddes. Hela min familj är ju sämst inom matematik så det går fan typ i generna haha.

Annars såg jag nyss gårdagens avsnitt av PH och fan vad jag dov av garv i slutet med Anjas & Samirs lyckade Birthday Sex... hahahaha jag avled.


Resten av kvällen spenderar jag framför Medicin provet till imorn, Rörelseorganen. Fuck vad svårt det är! Det enda som är enkelt är skadorna men allt annat är knas. Håll tummarna för mig imorn! Känner på mig att det kommer gå åt helvete menmen.. hoppas det löser sig!

 

Har kopplat datan till TV:N så ligger på mattan i vardagsrummet, det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta på spotify och somna på denna sköna fluffmatta. Men nu blir de köttning på provet!

Ha de gött!


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 28 januari 2014 16:00

APL


Om några veckor är det praktik och just nu svävar mina tankar kring höstterminens praktik, då vi ska jobba på sjukhus och jag är så otroligt taggad! Idag fick vi ett papper där vi skulle skriva 3 val, såhär såg mitt ut:

1: St: Görans Sjukhus HIA

2: Karolinska Sjukhuset Solna HIA

3: Södersjukhuset HIA


HIA betyder Hjärtintensiven, Akuten vid andra ord. Det är ju ett av dem områdena jag vill jobba med när jag blir äldre, och sen i 3an får man får välja vilket område som tex: Kirurg, HIA etc.

Tänker på Grey's Anatomy och ser allt framför mig, sedan jobbar ju Mami på HIA och har sagt att det är väldigt mycket press och action hela tiden. Me like! Älskar utmaningar!

Längtar sjukt mycket! Men nu får jag tänka på praktiken på Ålderdomshemmet istället som jag börjar med veckan efter Sportlovet då jag tror att jag kommer hamna på en Demens avdelning vilket jag inte hamnade på förut. Hamnade på Multi sjuka förut med kanske 2 äldre som var dementa.


Ni som har familjemedlemar med grov Demens eller Alzheimers vet hur det är. Dem är väldigt stressade och oroliga 24/7, men eftersom både min Mormor och Farmor har det samt de 2 på mitt förra ålderdomshem har jag erfarenheter om hur man ska hantera det på bästa sätt. Har grymma knep som funkat hittills på alla så det ska jag fortsätta med!

Senare idag ska jag bara plugga på provet efter att jag sett på gårdagens avsnitt av PH vilket jag ska göra nu. Hoppas ni får en fortsatt bra dag! 


DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 27 januari 2014 17:00

Stress


Kom precis hem efter ett möte, riktigt seg och trött idag! Så trött att jag nyss knappt kollade åt sidorna innan jag gick över övergångsstället, blev ihjäl tutad av en bil hehe hoppsan.

Igår kollade nämligen jag och Artemis på Titanic och hamnade i säng över 01.. hehe ja man får ju skylla sig själv. Vi har haft en sådan otroligt rolig och mysig helg! Behövde verkligen det efter allt som händer. Får hoppas att Mami drar snart igen.

2 lektioner idag som gick väldigt smooth, idrotten var dock allt annat än lugn, det var Innebandy och alla krigade. Snacka om lökigt, jag var en av krigarna haha och mitt lag vann alla matcher.


Idag skulle min dröm vara att sitta hemma och plugga ifred men icke, om jag inte drar på Muk till Italien mötet kommer jag få en käftsmäll nästa gång. Jag är bara så trött på allt, känner inte direkt någon drivkraft till Italien projektet. Visst det är sjukt mycket erfarenhet och jag blev utvald av väldigt många personer pga av min personlighet och mina kvalitéer. Bra att ha i sitt CV men jag är inte direkt kompis med någon i gruppen och jag pallar inte med orrarna som man måste ta hand om.

Menmen blir väl att bita ihop och sätta på ett fake smile, får skriva ut provet och ta med mig så jag kan läsa på bussen.


Måste även ringa upp Marikas/Diambra snart och kolla när dem börjar, tanken var att skaffa ett terminskort men eftersom jag håller på med min kondition styrka samt MMA så kör jag Drop In Classes istället igen.

Nu ska jag börja plugga och fixa lite middag, hoppas ni haft en bra dag! Puss

 

DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 26 januari 2014 14:00

Godmorgon alla fina!


Helgen har varit grym, mamma drog till sin man i fredags och kommer hem imorgon så Artemis flyttade in! Hon har sovit här och ska även göra det inatt igen. Vi drog till Muk i fredags till våra babes och hade så sjukt kul! Igår såg vi Catching Fire i Kista och shit vad grym den var! Finner inga ord, och så snygga killar! Artemis blev lite våt när Finnick kom in i bilden, jag höll på att dö av garv, hon försökte fläkta sig själv... that girl went h*r*y... Sen när det kom till en spännande scen så hoppades jag att det inte var slut men såklart.. blev så arg att jag utan förvarning skrek ut Fitta fast på ett konstigt och snabbt sätt.. vetefan hur det gick till. Artemis höll på att dö, hon skrattade så mycket att hon grät.


I eftertexterna dog vi av mitt ord och folk fattade ju inget så vi fick ju lagom med bitch please blickar.

Påväg till tuben så gick vi först fel.. fail.com. Sedan när vi kom rätt så sprang en kille upp till mig och drog mig intill honom.. kan vart 96a. Han bad om mitt nummer och försökte kyssa mig haha alltså chocken! Nej friendos han fick inte mitt nummer haha, alla hans kompisar skrek efter oss. Det var ju kul!

Sedan nu när vi skaffat ny DvD så kan vi koppla datan till TV:n så nu har vi kopplat Spotify till TV:n hela helgen (även i denna stund).


Idag ska jag ta en lång dusch och sedan ska vi plugga eftersom båda har prov i veckan, mitt blev uppskjutet till torsdag! Ikväll blir det Tacos och fruktsallad till dessert! Vi har bestämt oss för att bli nyttiga, bort med godis och skräpmat och bara käka nyttigt och grov träna!

Riktigt lyckad helg! Hoppas ni haft det lika grymt, puss!


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 22 januari 2014 18:30

Hur lång är du? - 1.60 :)


Ögonfärg? - Blå,grön,gul liten mix :)


Hårfärg? - Blondbrunt


Går du på någon sport? - Dansar och har dansat i 15 år, ska även börja på MMA och sedan tränar jag kondiotion och styrka på min pappas träningar :)


Gillar du någon? - Nej :)


Vad vill du bli när du blir stor? - Sjuksköterska, inriktning Akut eller Barn :)


När var ditt senaste förhållande? - Det som jag hade sist som var seriöst för min del var 8 månader sen


När höll du på med någon senast? - Höll på, asso vet inte vad det var direkt men 1 månad sen


När kramade du någon senast? - Måndags


När hånglade du med någon senast? - 1 månad sen


Vad står det i ditt senaste sms och till vem? - Från Saga då hon skrev ' Detsamma <3 '


Vad är det roligaste du gjort detta år? - Detta år har precis börjat.. men nog att jag skriver med Niklas Örn från Paradise Hotel och att jag drev lite med honom i fredags :). Sen var det också roligt när Kim Cesarion gillade 4 av mina instabilder haha


Förhållande eller KK/Engångsligg? - Förhållande

 

 















Av Isabelle Bergman - 20 januari 2014 15:00

Hey Babes!


Dålig uppdatering nu men förra veckan kände jag mig ganska hängig och var beredd på att bli sjuk men så blev det som tur var inte! Har ju prov i Medicin på fredag också så det måste jag kötta för. Dock blev jag förhörd i fredags av en ledare på Muk i 1 h och 30 min pga att jag inte gått på Italien mötena. Så idag måste jag dit fast jag inte vill eller kan eftersom att jag verkligen måste plugga! Medicin läraren lovade mig att säga till minst 2 veckor innan men nej såklart så sa han till en vecka innan!


Jag funderar tyvärr på att göra en paus igen. För det första kallar jag inte mig själv så mycket som en 'bloggare' eftersom jag skriver mer som en öppen dagbok. Jag skriver för att få skriva av mig och även ibland för att ge råd om saker och ibland när jag vill få mina åsikter hörda som jag argumenterar för eller mot.

Jag har fått mycket frågor om varför jag är seg på att blogga och det är en av anledningarna.

Sedan som jag skrivit innan är det överdrivet mycket kaos nu här hemma och i min familj som vi måste hitta en lösning på och det tar mycket energi från mig och gör allt jag gör mer negativt. Jag vill inte ha negativitet här på bloggen för det är inte så kul att läsa så om jag tar en paus är det också för er skull och så att ni inte tror att jag är en pessimistisk bitterfitta haha för det är jag inte kan jag lova!


15:30 har jag ett möte sedan hem och plugga, får se om jag drar till Muk eller ej. Men nu har ni fått er förklaring. Hoppas ni får en fortsatt bra dag!

 

DAGENS:


Av Isabelle Bergman - 14 januari 2014 16:00

Free for now


Hello people, har precis städat hemma nu innan Mami kommer hem. Har lärt mig att hon blir glad då och tvärtom när det inte är städat. Duktigt Isabelle! Har även försökt bli teknisk och hitta felet på DvDn. Igår när jag och Mami kollade på Grey's Anatomy så precis när nästa avsnitt skulle komma eftersom vi klickat på 'Play all' så blir skärmen svart och sedan står det 'stop'. Tar ut disken, sätter in och nu hackar det innanför DvDn som ett tickande och hackande ljug inuti. Som att disken inte går att snurra. Står 'Load' väldigt länge sedan på TVn står det 'Err disc' sedan på DvDn står det 'No disc'. Om någon vet vad som hänt kommentera eller om ni har mig på Facebook skriv till mig i chatten. Jag gjorde allt, bytte disc, stängde av allt, strömmen, kollar sladdar, kollar inuti men tillslut fick jag så många stötar att jag gav upp.


Samma sak nu när jag kom hem, fast nu funkade det först i 1 minut, det stod 'Menu' och allting men sedan kraschade det igen. Blir så frustrerad! Brukar kunna tekniken med TV apparater men nu är jag helt lost. Den verkar vara trasig men hur fan gick det till från ingenstans?

Anyway, inga läxor i skolan än så jag passar på att njuta av livet! Vi har även fått en alldeles ny data från skolan vilket jag är jätteglad över! En snygg bra dator!

Har också börjat få tillbaka min huvudvärk som inte är så kul men det beror ju på alla spänningar kring kaoset jag pratade om sista gången jag bloggade.


Nu ska jag låta DvDn vila en stund och sedan fortsätta lista ut problemet eftersom att den funkade någon få minut! Hör av er om ni tekniska personer vet vad felet är! Puss

 

DAGENS:



Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards