Alla inlägg under november 2013

Av Isabelle Bergman - 29 november 2013 14:00

Finally


Sitter på sista lektionen i skolan och har Medicin, jag ska som sagt skriva om IBS vilket jag lider av själv så jag kan redan det mesta om det som tur är. Är inne på Serahs inloggning på datan så jag kan inte riktigt göra uppgiften men det är lugnt. Dagens planer är att shoppa lite efter skolan med Elma sedan packa lite till pappa i helgen. Ikväll blir det bowling med familjen och Pelle (mammas man) och hans söner, sedan ska vi käka ute men får se vad jag gör eftersom jag vill dra till Muk.


På lördag ska jag hjälpa till med ett välgörenhetsevent på Muk där vi ska samla in pengar till de drabbade av Tyfonen i Filippinerna. 14-21 så ungefär hela dagen, ska försöka hinna hem till Agnes dag i Så mycket bättre! Ska bli jättespännande.

Den här datan är sjukt seg så det blir ett kort inlägg, tangentbordet är kaos.


Hoppas alla får en superfin helg! Puss

Av Isabelle Bergman - 27 november 2013 16:45

Benefits


Trött brud som somnat på denna stol 2 gånger nu haha, försöker att inte tänka på en nyhet som nyss dök upp. Vad händer med folket nuförtiden, whatever det ämnet tar jag upp en annan gång.

Jag skulle fått mitt papper om provet idag men min lärare tyckte att det var roligare att skita i det och dra hem, man tackar för den! Imorn i skolan ska vi ha någon hälsodag med våra mentorer, tur att dem är sköna så jag ska inte klaga men kan bara tänka mig att vi kommer vara ute i kylan och då kommer inte jag vara på bra humör.


Det är iskallt ute, tänker fan inte frysa i onödan. Igår på Muk var jag helt forever alone, kom typ 3 pers och jag. Satt och snackade med ledarna och spelade hög musik med massa sköna samtalsämnen. Sedan drog jag hem och tog ner det sista från vinden med Mami så att vi får julbelysning här i lilla 1:an!

Snart ska jag käka middag framför Charmed och sedan dra till Muk där jag måste göra min idrottsuppgift, Jannike var sjuk igår men är där idag så att hon kan hjälpa mig lite.


Hoppas ni får en mysig dag! Puss


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 26 november 2013 16:00

That's Life


Snart ska jag dra till dansen och sedan vidare till Muk. Igår hann jag ej skriva eftersom jag hade 2 möten direkt efter skolan och sedan hjälpte jag Mami uppe på vinden med att bära ner massa julgrejer. När vi var färdiga åkte jag till Muk och kom hem sent. Fick reda på massa skit en person sagt om mig som verkligen var över gränsen. Shit vad många det finns som höjer sig själva så extremt när dem verkligen inte borde det. Ljuga om massa bullshit, koppla sina drömmar till verkligheten. Haha bitch please!

Innan jag åkte hem skällde jag ut personen, man ska inte tro att man kan behandla folk hur som helst.


Sen får ett visst kön en konstig uppfattning, eller vissa. Vet ej om det beror på massa rykten och skit från Mariaskolan men det är tur att man sätter ner foten. Goddamn..

Ikväll ska jag försöka se till att få min idrottsuppgift klar! Sedan har jag 2 prov och massa annat skolarbete, har något i varje ämne! Prov i båda vårdämnena, läsa ut en bok i svenskan, inlämningsuppgift i idrotten, SO prov och test i engelska, samt ett senare prov i matte. 

Nobody wants this life, kommer snart inte veta vad jag heter längre haha.


Nu ska jag ta en activize och sedan röra mig mot dansen! 

Ha en grym dag, puss!

 

DAGENS:



Av Isabelle Bergman - 24 november 2013 17:00

Burgsvik


Morgonen började med Så mycket bättre på Repris. Så underbart! Att se när dem filmar Burgsvik alltså jag får en sån stark längtan till mitt vackra paradis! Dem filmade även Öja Kyrka som är några meter ifrån mitt hus. Visste inte att låten 'Så mycket bättre' är gjord av Ted Gärdestad men tydligen! Tycker att låten är så härlig, speciellt texten. Den är riktigt grym, har spelat låten på repeat hela dagen. Alla somrar på Gotland spelas upp i huvet, ni förstår inte hur mycket jag älskar det stället och alla männsikor som bor där.

Det skulle bli den nya moderna bibeln om jag skulle skriva ner min kärlek för människorna och stället.


Förutom att drömma mig bort idag har jag inte gjort någonting, riktiga seg dagar jag haft! Plugget kör ju helt slut på än. Men det jag kan längta till förutom Jullovet är Bella! Hon kommer hem om 28 dagar!

Min älskling ska hälsa på till jul, så långa mellanrum mellan oss. Sån tur att Kik finns så att vi kan skriva med varann utan kostnad vilket vi alltid gör. På tal om det måste jag köpa kläder till jul och nyår samt julklappar! Eftersom föräldrarna är skilda vill jag göra det så rättvist som möjligt med dessa traditioner. Ska fira med mamma i denna lilla 1a på julafton och bara mysa. Blev ju ingen Sydafrika i år så jag hoppas på Gotland på Nyår! Skulle också bli kul att ta med någon kompis dit.


Bilden som ligger uppe är tagen i somras i paradiset! Nu ska jag sätta på filmen LOL och sedan göra en smoothie, mamma jobbar sent på ålderdomshemmet.

Hoppas ni fått en fin helg! Puss

 

DAGENS:



Av Isabelle Bergman - 23 november 2013 17:30

She stands


Har varit riktigt tufft de här senaste dagarna, har inte haft någon energi att skriva på bloggen. Får läxor och uppgifter seriöst varje dag. Just nu är det mest i Vård och Medicin, de svåraste och viktigaste ämnena det är därför jag känner en sån press. Längtar som fan till lovet, 1 månad kvar.

Hoppas det går snabbt! 

Torsdags kan vi hoppa över, det var en riktigt jobbig och tung dag för mig så jag skippar det.

Igår var jag hemma och åt middag med Mami, senare på kvällen satte jag mig på bussen mot Muk. Var den enda tjejen där som satt och hängde med 6 killar haha. Jag trivs bättre med killar, inget drama eller småskit. Kom även en skit snygg mulatt dit, kan vart 93-92a. Ouf haff om han kommer dit igen!


Vi snackade om massa pinsamma och 'kriminella' etc saker man varit med om som var så otroligt roligt. Blev ett riktigt träningspass för magen! Vid 1 var jag hemma, fick vänta en evighet på bussen i kylan.

Somnade nästan direkt när jag la mig i sängen.

Idag har jag inga planer och känner mig bara allmänt seg så jag ska kolla Charmed och sedan på Sex and the city. Mamma jobbar sent så hon joiner mig senare till Sex and the city 2.

Ska snart ta en skön dusch också och mysa ner mig framför TV:n.


Hoppas ni får en fin helg! Puss

(Denna låt tröttnar jag aldrig på, funderar på att göra en dans instavideo eller liknande till den.)


DAGENS:


Av Isabelle Bergman - 20 november 2013 15:30

Dancer


Grym dans lektion igårkväll! Riktigt nöjd, klarade hela koregrafin även det nya hon lade till. Good feeling! Kom hem för ett tag sen och ska bara kolla Charmed sedan vid 6 drar jag till MUK och ska även göra en inlämningsuppgift där inom idrotten (om man vill höja sig) vilket jag såklart vill! Det är ett träningsprogram och en handlar om 400 meter, vilket jag redan kan. Moa Hjelmer som pappa tränar springer ju 400 och jag vet hur hans program för henne ser ut.


That is great! Sedan har vi en bok som vi ska hålla på och läsa, jag hatar verkligen att läsa böcker. Jag föredrar filmer och läser ALDRIG en bok innan jag ser filmen, det förstör ju hela grejen! Hur dum är man om man gör så? Skyll dig själv idiot. Finns så många som kör så och klagar sen på allt, bitch please du valde själv. Shut the fuck up and sit down. Boken vi läser är 'Ondskan' och tydligen hade alla redan läst den och sett filmen vilket inte jag har haha. Filmen verkar helt okej ändå utifrån trailern. 

Har även lite ämnen jag ska ta upp snart på bloggen, behöver skriva ut mina åsikter. Ämnena är saker som alla stöter på dagligen. Tror att många kommer kunna relatera till ett av dem. 


Nu ska jag unna mig lite relaxing time! Slänger upp en as skön låt vi hade igår på uppvärmingen, så jävla skön! Den går på rewind! Ha en fin dag, puss.

 

DANCE SONG:

Av Isabelle Bergman - 19 november 2013 14:45

Dancing Time

 

Jobbigt förra gången när jag missat en hel koregrafi och det var bara jag och 1 annan tjej som missat så det blev inte så mycket genomgång. Med allt plugg har jag inte heller hunnit öva på dansen vilket jag måste gå igenom nu här hemma. Tur att jag har en bashögtalare. Men en sak har hänt angående min hörsel.. har fått en svag grad av tinitus. Har haft lite skadad hörsel sen barnsben men nu att det piper är sjukt med panikångest. På både DIAMBRA och Marikas är det högsta max volymen i 2 stora bashögtalare, min danslärare idag på Girly Hip Hop har typ högre än max. Hon sänker 1 millimeter om man ber henne sänka. 


Vill inte ha värre tinitus. Redan börjat sänka volymen i hörlurar etc.

Får säga till henne idag, haha awkward.. (är ju ny i gruppen). 

Provet idag gick sådär, C nivån var på det jag inte pluggat på så mycket (vilken chock) såklart. Men jag svarade på allt ändå, både E C & A nivån. Jag orkar inte bry mig så mycket längre, finns alltid en chans att höja sig.

Nu har jag inget mer den här veckan så jag ska bara chilla.


I need som relaxing time, ska slänga mig framför TV:N efter dansen.

Såg även början av Paradise Hotel igår, anledningen till att jag kollar på det är för att det är ren underhållning, efterblivna brudz och boyz. Alltid kul att se dem göra bort sig!

Nu ska jag öva på koregrafin, slänger upp låten vi dansar till. Sjukt snabb dans även om det inte låter så i rytmen! 


Latero


DAGENS:




Av Isabelle Bergman - 18 november 2013 15:00

Drop Dead


Kom hem för ett tag sen, helt död. Hade ett riktigt komplicerat engelska test, fuck vad jag bara ville skita i testet och dra ut från lektionen men som ni vet, you can't really do that.

Jag svarade på allt, men vetefan om det var rätt haha. Jag är så seg i allt jag gör vad fan händer? Är det hälsan, vädret, andra saker eller allt samtidigt? I can't keep up with my own emotions.

Nu är det 1 månad kvar tills jul så det är skit stressigt i skolan med prov, tester, uppgifter och inlämningar. Allt ska vara klart, goddamn so much things.

Sen MÅSTE jag till Italien mötet idag, annars har jag missat 4 ggr (fast jag behöver plugga) ska dra dit en snabbis o lyssna på det viktiga sen tagga hem. 


Kommer ta med mig Vård & Omsorgboken dit, sen är jag så jävla smart att jag glömmer mitt anteckningsblock i skolan. Ofcourse.. precis vad jag behövde. Ska iväg snart igen sen hem plugga 1 timme sen MUK. My god how do i do it.

Skönt att kunna skriva av sig lite på bloggen, ursäkta om det är lite negativt nu men det är säkert inte bara jag som sitter med stress emotions i kroppen angående skolan etc. 

I keep it real here.


Höres!


DAGENS:

Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards