Alla inlägg under maj 2014

Av Isabelle Bergman - 23 maj 2014 17:30

She's Back


Det var inte igår. Har haft fullt upp dessa veckor efter jag kom hem från Gbg. Haft massa nationella, inlämningar. Byta varannan vecka med Mamma & Pappa. Är hemma hos mamma nu med 0 lådor kvar! Känns jätte skönt. Det är inte 100% klart men att inte ha lådor kvar är sjukt nice.

Denna vecka har vädret vart helt fantastiskt! I onsdags satt jag Fatuma & Rutta i Rålis och gick sedan därifrån till Slussen. Idag har vi lämnat de sista lådorna till Statsmissionen. Imorgon ska jag ha Tjejmiddag här hemma med 4 tjejer från klassen plus Artemis, ska bli jätte mysigt!


Det hade tydligen blivit ett snabbt rykte i klassen att jag skulle ha fest, vet vem personen är och tycker det är otroligt barnsligt att sprida sånt så att folk blir irriterade. Jag bor i en 2a plus att jag bjuder dem jag klickat med mest. That's it. Vet också att personen läser min blogg. Säger bara att jag vet allt. 


What goes around comes around.


Ska till Muk vid 6 och sedan kanske ut, nu har jag ju fyllt 18 så det ska man ju utnyttja!

Känns så jävla grymt att va 18! Det är lite skillnad faktiskt! 

Nu ska jag sätta mig på balkongen och sedan byta om, hoppas alla får en grym helg!


DAGENS:

Av Isabelle Bergman - 8 maj 2014 15:00

Long time no see


Sitter på en frivillig lektion, kunde lika gärna vart hemma men taggade hit för att snacka med girlsen.

I Torsdags flyttade vi och har bott i kartonger i en vecka, nu är äntligen kartongerna borta men det är långt ifrån klart! Vi behöver massa möbler och grejjer. Dock älskar jag denna lägenhet! Vi har en jättefräsch balkong och allt är väldigt öppet och ljust. Den byggdes år 2009. Vår förra lägenhet var ju i en väldigt gammal byggnad, och jag gillar bara moderna saker.


Imorgon ska jag åka till Göteborg, ska bli as nice! Kommer va där i helgen. Nästa vecka fyller jag 18! Så jävla taggad, the moment man väntat på väldigt länge. Ska fira med girlsen veckan efter eftersom vissa inte kunde nästa helg. Mycket som händer nu, kommer inte bli mycket bloggande. Ikväll ska jag även på Studentmiddag för broder min, kommer få sitta och hålla koll på föräldrarna så det inte blir bråk haha. 

Dessa dagar i skolan har vi bara haft 1 lektion. Igår hade vi bara samhälle som var 40 min lång, och idag har vi en frivillig och resten är inställda. Imorn har jag 2 lektioner i Vård sedan drar jag till tåget.

Var även på SATS igår med Hanna-Maja och körde först på gymmet sedan ett pass som heter Triggerpoint. De är att man trycker på ömma punkter, bra för muskler samt att man blir lite vigare.


Nu måste jag börja lite på medicinen och svenskan! Ha en grym helg! Kärlek


DAGENS:

Presentation


Mitt namn är Isabelle, jag är 18 år och lever mitt liv med motgångar & framgångar.
I denna blogg kommer ni få ta del av: Min vardag, Straightedge, Dansen, ADHD, IBS, Utbildningen till Undersköterska. Samt mina åsikter och tips!
Enjoy!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards